KOBİ`lerin uluslararası pazarlarda karşılaştıkları sorunlar ve örgütlenme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çal !mada, Türkiyenin ekonomik geli!mesinde önemli rol oynayan ancakÜlkemiz i!letmelerinin % 98 ini olu!turmalar na ra4men % 8 lik bir ihracat rakam ylaihracattaki arzu edilen yerlerini bir türlü alamayan KOBlerin d ! pazarlara aç lmadakar! la!t klar sorunlar na de4inilmi! ve bunlar n çözüm önerilerine yönelik bir uygulamayap lm !t r. Uygulama kapsam nda 300 firmaya ula! lm !t r. Uygulama ile; bu firmalara d !pazarlara aç lmada kar! la! lan sorunlar n belirlenmesi ve bunlar n çözümünde etkiliolabilecek faktörlerin ortaya ç kart lmas amaçlanm !t r. Bununla birlikte KOBlerin tan m ,yap s , geli!imi, ekonomi içindeki pay , mevcut durumu ve uygulanan politikalar, faaliyet vedesteklerden bahsedilmi!, ya!ad klar sorunlar ve bu sorunlar a!maya yönelik gelece4eyönelik stratejiler ve çal !malar konusundaki gerekler hakk nda bilgiler de verilmi!tir. SMEs play an effective role in economic development but; eventhough, there are 98% of companies are SME in TURKEY, their share in foreign trade is %8. and the aim of this study is to identify the major issues of SMEs in foreign market and to find out an effective solution. In this study 300 SMEs was contacted and asked about their problems. And also definition of SMEs, their structure, share in economy, current situation of SMEs, supporting politics and activities are also mentioned in this study.
Collections