Altı ile onbir yaşları arasında anksiyete bozukluğu olan çocuklarla dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan çocukların WISC-R performans testlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma; yoğun anksiyeteye bağlı olarak ortaya çıkan dikkat dağınıklığınıWISC-R performans alt testlerinden alınan puanlarla ortaya çıkarmak amacıylayapılmıştır.Araştırma örneklemini, Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Çocuk RuhSağlığı Polikliniğine Temmuz-2005 ve Şubat 2006 tarihleri arasında başvuran DEHBve Anksiyete Bozukluğu tanısını ilk defa alan 6-11 yaşları arasında zihinsel özrüolmayan ve Çocuk Hastalıkları muayenesi normal olan 60 (30 kız, 30 erkek) çocukoluşturmuştur. Araştırmaya alınan deneklere uygulanan WISC-R testinde genel zekaortalamaları 90-100 (normal zeka) puanları arasındadır. Çocuklara uygulama öncesi ilaçtedavisi uygulanmamıştır.Araştırmada deneklere Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği Geliştirilmiş Formu(Wechsler Intelligence Scale for Children Revised: WISC-R) bireysel olarakuygulanmış ve her uygulama yaklaşık olarak 1 saat 15 dakika sürmüştür.Uygulanan WISC-R'ın performans alt test ortalamaları istatistiksel olarak analizedilmiştir. Tamamlayıcı istatistiksel yöntemlerinin (ortalama, standart sapma) yanı sıra,niceliksel verilerden ikili grupların karşılaştırılmasında Student T-test yöntemi, üçlüverilerin karşılaştırılmasında ise tek yönlü varyans analizi ANOVA kullanılmıştır.Niteliksel değişkenler ise Ki kare testi ile karşılaştırılmıştır. Sonuçlar tablolar halindegösterilmiştir.Anksiyete bozukluğu ve DEHB olan çocukların WISC-R performans alttestlerinden aldıkları puanlar karşılaştırıldığında istatistiksel olarak anlamlı farklılıkçıkmamıştır.Anksiyete bozukluğu, DEHB ve kontrol grupları arasında parça birleştirme, şifrealt test ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur.Anksiyete bozukluğu ve kontrol grubundaki çocukların WISC-R performans alttestlerinden parça birleştirme testi ortalamaları ile DEHB ve kontrol grubundakiçocukların şifre testi ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılıksaptanmıştır.Erkek çocuklarından ise anksiyete bozukluğu, DEHB ve kontrol gruplarıarasında şifre performans alt testinde istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık vardır.Sonuç olarak bu çalışma ile , anksiyete bozukluğu belirtileri ile Çocuk RuhSağlığı Kliniklerine başvururan çocukların değerlendirilmesi aşamasında kullanılanWISC-R'ın performans alt testlerinin, DEHB bozukluğu olan çocuklarınkine benzerözelliklere sahip olduğu gösterilmiştir. Elde edilen bulgular tartışılmış ve bu doğrultudaanksiyete bozukluğunun tanısal değerlendirilmesinde dikkat dağınıklığı belirtilerinindeele alınılması önerilmektedir. This survey aims to expose the attention disorder due to intensive anxiety withthe scales from Wechsler Intelligence Scale for Children Revised: WISC-Rperformance sub-tests.The samples of this survey consist of 60 children (30 male- 30 female) of 6 to11 years, who were defined to have Attention Deficit, Hiperactivity Disorder (ADHD)and Anxiety Disorder for the first visit to an outpatient treatment centre between July2005 and February 2006 at Child Mental Health and Disease of Departmant ofMedicine Faculty in Kocaeli University and who were examined at Child DiseaseDepartment and were not mentally defect.The medium average intelligence qualities of those were taken in this survey arebetween 90-100 score and not given medical treatment.In this survey, WISC-R tests items application individualy and each test tookalmost one hour and 15 minutes.The WISC-R performance sub-test medium average are analysed statistically ofthe complementary statistic methods (mean, standart deviation), Student- T Test methodwas used for comporison of double groups quantity data and ANOVA; the one-wayvariance analysis method, was used to compare the trible data. The qualitative variableswere compored by Chi-Square test. The results were shown as tables.When the scores of WISC-R performance sub-tests of children with anxietydisorder and ADHD were compared, there wasn?t a meaningful difference statistically.There was a meaningful difference between anxiety disorder, ADHD and thecontrol groups on object assembly and coding sub tests medium average.There is a meaningful difference between ADHD and control groups coding subtest with anxiety and control groups at WISC-R performance sub tests mediumaverage.On male children, there is a meaningful difference on coding sub test betweencontrol group, anxiety disorder and ADHD.As a result, this survey show that the WISC-R performance sub tests used on thestage of evaluating the children who come to Children Mental Health Department withsymptom of anxiety disoders had similar characteristics with the children suffering fromADHD. The findings were discussed and on this direction, it is recommended thatsymptoms of attention disorders should be recognised for the diagnotic evaluation ofanxiety disorder.
Collections