Turizmde niş pazarlama stratejileri ve uygulamaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde ve dünyada turizm ülke ekonomilerinin gelisimineönemli katkılar saglayan bir pazardır. Turistik amaçlarla ülkemize gelenturist sayısı her geçen yıl sürekli bir artıs göstermektedir.Dünyada meydana gelen siyasi dalgalanmalar, yeni turizmmerkezlerinin ortaya çıkısı, turistik ürünlerdeki çesitlilik, yeni turistikpiyasaların olusumu ve tüketicilerin turizme olan yogun talepleri, ülkelerve bölgeler arasında bir rekabet yaratmıstır. Ülkemizin rekabet piyasasıoldukça kızısan bu pazardan hak ettigi payı alması için, alternatif turizmpazarları yaratması ve bunlara uygun olarak da yeni pazarlama stratejilerihazırlaması ve uygulaması geregi ortaya çıkmıstır.Bu çalısmada turizmin ve dolayısıyla ülke ekonomisiningelismesine katkıda bulunabilecek nis turizm pazarları olarakadlandırılabilecek alternatif turizm faaliyetlerinin nasıl belirlenmesi ve bunis pazarlara en uygun pazarlama stratejilerinin neler olabilecegi örnek biruygulama yapılarak ortaya konmaya çalısılmıstır.Birinci bölümde pazarlama ve turizm pazarlaması kavramları elealınıp gerekli tanımlamalar yapıldıktan sonra turizm pazarlamasınınözelliklerinden, hedeflerinden, pazarlama karmasından ve pazarın nasılbölümlendirilip nasıl hedef Pazar seçileceginden bahsedilmistir.kinci bölümde nis pazarlamanın tanımı yapılıp ne gibi özelliklerioldugu, nis pazarlama stratejilerinin uygulanabilmesi için gereklikosulların neler oldugu ve nis pazarlamanın karlı olmasını saglayanfaktörler açıklanmaya çalısılmıstır.Üçüncü bölümde nis pazarlama stratejilerinin turizmde uygulamasüreci ele alınıp, turizmdeki nis pazarların neler oldugu kısacaaçıklanmıstır.Dördüncü ve son bölümde uygulama çalısması olarak seçilenkemer golf&country kulübü'ne ait bilgiler verilip çalısmanın amacı,yöntemi, sınırlılıkları, bulgular ve sonuç ortaya konmustur. In our country and in the world, tourism is a market that providesconsiderable contributions to the developments of the economies of thecountries. The number of tourists coming with touristic intentions showsan increase each year.Political fluctuations in the world, the emergence of new tourismcenters, diversity of the touristic products, creation of new touristicmarkets and high demand to tourism by consumers have created acompetition among the countries and regions. In order to get the share thatour country?s competition market deserve, it is obvious that there is theneed to create alternative tourism markets and suitable to that, alsopreparation of new marketing strategies and applications.In this study how to determine the alternative tourism activitiesnamed as niche tourism markets that contribute to the development of thecountry?s economy and what can be the most applicable marketingstrategies to this niche markets are tried to shown with an instancepractice.In the first part, the concepts of marketing and tourism marketingare handled and then tourism marketing?s features, targets, marketingcombinations and how to divide the market into parts and how to choosethe target Market are discussed.In the second part, the definition of niche marketing is made then,it is tried to be explained what kind of features it has, the necessaryrequirements for the application of niche marketing strategies and thefactors that make niche marketing profitable.In the third part, the application process of niche marketingstrategies in tourism are discussed and it is tried to be clarified briefly whatare the niche markets in tourism.In the fourth and the last part, the information about KemerGolf&Country that is chosen as an application study is given then, the aim,method and limitations of the study and the findings and results areintroduced.
Collections