Plastik sanatlar, matematik ve yazın alanlarında çalışan bireylerin görsel ve mekânsal algılarındaki benzerlikler
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Plastik Sanatlar, Yazın ve Matematik alanlarında çalışan bireylerin görsel ve mekânsal algıları arasındaki ilişki incelenmiştir. Örneklem olarak, İstanbul il sınırları içinde Plastik Sanatlar, Matematik ve Yazın alanlarında çalışan toplam 95 kişi ile görüşülmüştür. Plastik Sanatlar, Yazın ve Matematik alanlarında çalışan bireylerin görsel ve mekânsal algılarındaki benzerlikleri bulmak amacı ile Raven Standart Progresif Matrisler Testi, Yüz Tanıma Testi, Çizgi Yönünü Belirleme Testi ölçme aracı olarak kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; örneklem grubunun RSPM testi toplam puanlarının grup değişkenine göre hangi gruplar arasında farklılaştığını belirlemek üzere yapılan ANOVA sonrası post-hoc Scheffe Testi sonucunda söz konusu farklılığın Plastik Sanatlar grubu ile Matematik grubu arasında Matematik grubu lehine; Yazın grubu ile Matematik grubu arasında Matematik grubu lehine gerçekleştiği belirlenmiştir. Yazın grubu ile Plastik Sanatlar grubunun aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.Örneklemi oluşturan bireylerin Yüz Tanıma Testi puanlarının grup değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen tek yönlü varyans analizi (ANOVA) sonucunda, grupların aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.Örneklemi oluşturan bireylerin ÇYBT puanlarının grup değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla gerçekleştirilen tek yönlü varyans analizi (ANOVA) sonucunda, grupların aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: Algı, Görsel-Mekânsal (uzamsal) Algı This research investigates the relation between visuospatial perceptions -visual and spatial perceptions- of the people who work on different disciplines like Plastic Arts, Literature and Maths. The study was administered to 95 individuals, our sample, who work in the areas of Plastic Arts, Maths and Literature in Istanbul. Raven Standard Progressive Matrices Test, Benton Facial Recognition Test, Judgment of Line Orientation Test were used as measurement tools.Results of this research are as follow:Following the one-way analysis (ANOVA), that used for determining the difference in the groups in terms of the group variants of the total points of RSPM test, post hoc Scheffe test was used. The difference between the Plastic Arts group and the Maths group was resulted in favor of Maths group. The difference between the Literature group and Maths group was also resulted in favor of Maths group. The difference between the averages of the Literature and Plastic Arts groups cannot be regarded as statistically significant.As a result of the one-way analysis (ANOVA), that was used in order to be able to specify whether there is a significant similarity among the group variants of the Facial Recognition Test points of the individuals in the sample group, the difference between the averages of the groups cannot be regarded as statistically significant.As a result of the one-way analysis (ANOVA), that was used in order to be able to identify whether there is a significant similarity among the group variants of The Judgment of Line Orientation Test points of the individuals of the sample group, the difference between the averages cannot be regarded as significant.Keywords: Perception, Visuospatial Perception
Collections