Kriz dönemlerinde yerli gıda firmalarındaki kriz yönetimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kriz, kelime anlamıyla bir isin, bir olayın geçtigi karısık safha, içinden çıkılması zordurum, birdenbire meydana gelen kötüye gidis yönündeki gelismeler ve tehlikeli an demektir.Krizi rutin durumlardan ayırt eden en önemli ve gerilim yaratıcı iki özelligi ise belirsizlik veacil cevap verme mecburiyetidir. Yönetsel ve örgütsel açıdan krizler, isletmelerdeki örgüt içiiletisimi bozması, yetkiyi merkezi hale getirmesi ve örgütsel degisimi geciktirmesi gibi zararlıetkileri nedeniyle özellikli olarak incelenmesi gereken bir kavramdır. Kriz dönemlerinde krizekarsı etkin önlemler almak, mevcut tehlike ve tehditlerden en az zararla çıkmak ve krizortamındaki gelismeleri fırsata çevirmek ancak etkin bir ?kriz yönetimi? ile mümkünolmaktadır. Kriz yönetimi adından da anlasılacagı üzere krizin etkin yönetimini temsiletmektedir. Daha genis anlamıyla kriz yönetimi; uyarı sinyallerinin belirlenerek, olası birkrize karsı hazırlık ve korumanın gerçeklestirilmesi, gerçek bir krizin varlıgı halinde isegerekli önlemlerin belirlenmesi ve uygulanması olarak tanımlanabilir. Bu tanımdan daanlasılacagı üzere kriz yönetimi, sadece krizin basladıgı andan itibaren geçen süreyikapsamaz. Tam aksine kriz yönetiminin en önemli evresini kriz öncesinin yönetimi olusturur.Gerçekten de kriz yönetimi, krizin ortaya çıkmasından önce, uyarı sinyallerinin alınması,koruma ve engellemeye yönelik faaliyetlerde bulunulması gibi stratejileri de içinde barındırır.Kriz yönetiminin konusu, mevcut krizlere karsı önlemler alarak bunların ortadan kaldırılmasıveya etkilerinin azaltılması kadar, olası krizlere hazırlık ve korunmanın gerçeklestirilmesinide olusturur. Söz konusu bu hazırlıklar isletmenin dıs çevre ile olan uyumu ile yakındanilgilidir. sletmenin dıs çevreye olan hassasiyetinin ölçülebilmesi, fırsat ve tehlikelerinzamanında ve gerçekçi olarak saptanabilmesi, isletme içi sorunların belirlenip uygunyollardan çözülmesi ve yapılan saglıklı planlamalar isletmenin krize karsı olan direnciniartırabilecektir. Ancak krize karsı direnci artan ve degisimi kendi bünyesinde hızlı bir sekildeuygulayabilen sirketler mevcut krizleri fırsata dönüstürebilirler.Kriz öncesinin yönetimi, kriz anındaki yönetim ve kriz sonrasının yönetimi olmaküzere üç ana bölümde incelenebilinecek olan Kriz Yönetimi kavramı, bu üç ana bölüm deuygulanması gereken bir takım stratejileri ve alınması gereken bir takım önlemleri detanımlar. Bu önlem ve stratejiler kriz yönetiminin uygun bir sekilde gerçeklestirilebilmesi içingereklidir. Crisis, defined as, the complex period of a job or an event, a complicated situation, thesudden occurrence of declining developments and the dangerous moment. The two mostimportant and stressful features of the crisis, which distinguishes it from other commonsituation, are the vagueness and the immediate need of answering back. Administrative andorganizational crisis is a concept which should carefully be examined as it has effects likedisturbing the organizational communication, centralizing the power and delaying theorganizational change. Taking effective precautions against crisis during the crisis period,handling the present danger and threats with the least damage and changing the developmentsduring the crisis situation, into opportunities, can only be possible by an effective ?crisismanagement?.Crisis management, as it can be understood by its name, represent the effectivemanagement of the crisis. In a broader sense crisis management, can be defined asdetermining the warning signals, realizing the preparation and protection for a potential crisis.As it is understood from the definition, crisis management doesn?t only contain the time thatpasses from beginning of the crisis. On the contrary, management before crisis is the mostimportant part of the crisis management. In fact crisis management contains the strategies onreceiving the warning signals, being protected from them and hindering them. The subject ofthe crisis management is not only reducing or hindering the effects of a present crisis bytaking precautions against it, but also realizing the preparation for and protection from and apotential crisis. These preparations are closely related with the environment. For measuringthe resistance of the organization to the external environment, determining the opportunitiesand threats on time and factually. Pointing out the organizational problems and solving themin appropriate ways and planning properly will increase the resistance of the organization forthe crisis. Only the companies that have increased their resistance and, have put the changesinto practice on their own, can change the present crisis into opportunities.The concept of crisis management, which can be examined in three main parts;management before the crisis, management during the crisis and management after crisis, alsodefines some strategies that have to be practiced and some precautions that have to be taken inthese three main parts. These precautions and strategies are necessary for managing the crisisappropriately.
Collections