Okul öncesi eğitim alan ergenlerin, sosyal benlik değerlerinin problem çözme becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ergenlerin, `okul öncesi eğitim alması' ile ilişkili olabileceği düşünülendeğişkenlerden, sosyal benliklerini değerlendirme ve problem çözme becerisi arasındakiilişkinin incelenmesini hedeflemektedir.Çalışmanın amacı, ergenlerin, problem çözme becerilerinin düzeylerini ortayakoymak; kendi sosyal benliklerini değerlendirme düzeylerini belirlemek; okul öncesi eğitimalan -almayan ergenlerin problem çözme becerilerinde bir farklılık olup-olmadığını göstermekve okul öncesi eğitim alan-almayan ergenler arasındaki sosyal benliklerini değerlendirmedüzeylerini belirlemektir.Problem çözme ve sosyal benliklerini değerlendirme boyutunda, cinsiyetler arasıfarkı; okul öncesi kuruma devam eden ergenlerin, devam etme sürelerine ilişkin olarak, sosyalbenlik ve problem çözme becerilerinde olan farklılaşmaların bulunması da hedeflenmiştir.Lisede okumakta olan 188 kız, 177 erkek toplam 365 öğrenci ile gerçekleştirilenaraştırmada veri toplamak için Kişisel Bilgi Formu, Problem Çözme Envanteri ve SosyalKarşılaştırma Ölçeği kullanılmıştır.Çalışmada elde edilen bulgular değerlendirilirken, ikiden fazla grupdeğerlendirmelerinde Oneway Anova, pos Hoc karşılaştırmalarda Tukey HSD, iki grupdeğerlendirmeleri t testi, niteliksel verilerin karşılaştırılmasında ise Ki-Kare testi, parametrelerarası ilişkiler de Pearson korelasyon analizi kullanılmıştır. Kullanılan iki ölçeğin puanlarınınetkileri ileri bir teknik olan Regresyon analizi kullanılarak değerlendirilmiştir.Analiz bulguları, cinsiyet, yaş, annenin bir işte çalışıyor olmasının sosyal benlikdeğerlerinin gelişmesinde ve kendilerini algılayışlarında farklılık yarattığını göstermektedir.Ergenlerin problem çözme becerilerinin ve sosyal benlik gelişiminin okul öncesi kurumagidenler lehine olduğu görülmüştür.Problem çözme becerileri geliştikçe ergenlerin sosyal benlik gelişimi de olumlu yöndeartmaktadır. Buna bağlı olarak daha az çatışma içersine girip, daha olumlu duygu ve tavırgeliştirdikleri bulunan olgular arasındadır.Okul öncesi bir kuruma daha uzun süre devam eden ergenlerin, kısa süreli devamedenlere göre problem çözme becerilerinde de olumlu bir tavır takındıkları elde edilenbulgularda yer almaktadır. This study aims to analyze the relation between the assessment of social egos and theproblem solving ability, which are among the variables, contemplated to be related to the?reception of pre-school education? of the adolescents.The purpose of the study is to determine the problem solving abilities of the adolescents;to determine the level of their own social egos; to display whether there is a relation between theadolescents on problem solving, according to their pre-school education and to learn the levels ofassessment of social ego levels between the adolescents, according to their pre-school education.Seeing the difference between the genders in problem solving and social ego assessmentdimension; the disparities exclusive to the adolescents, concerning the social ego and problemsolving abilities, in accordance with their education periods are also aimed to be found.In the research, performed with the participation of a total of 365 high school students,including 188 girls and 177 boys, Personal Data Form, Problem Solving Inventory and SocialComparison Scale have been used.In the evaluation of the results in the study, Oneway Anova test has been used in theassessment of groups, which has more than two; Tukey HSD test in the comperison of pos Hoc, inthe assessments of two groups t test, Ki-Kare test has been used in the comparison of qualitativedata, and for the realitions between the parameters are evaluated by Pearson corelation analysis.The effect of the results from the two scales used, has been evaluated by using an advancedtechnic, called the Regration analysis.Analysis findings show that the gender, age, the fact that the mother is working created adisparity in the development of the social ego values and self-perception. It can be stated that theproblem solving ability and social ego development of the adolescents was in favor of thestudents, who went to pre-school institution.As their problem solving abilities develop, social ego development increases in thepositive direction. Accordingly, they engage in less conflicts and develop more positive feelingsand attitudes.A positive disparity is seen in the problem solving abilities of the students, who went topre-school institutions for a long time, compared with the students, attending for a shorter time.
Collections