Dönüşümsel ve etkileşimsel liderlik ile iş tatmini arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüz bir çok toplumsal degisime tanık olmaktadır. Bu hızlıdegisimlerden kuskusuz toplumda önemli bir yeri olan isletmeler de etkilenmektedir.sletmeler, degisimlere ayak uydurabilmek için sürekli olarak kendilerini yenilemekzorundadırlar. Aksi takdirde devamlılıklarını sürdürmeleri imkansızlasır. sletmelerinönemli bir unsuru olan yöneticilerin de tüm bu degisimlerde çok önemli rolü vardır.Yöneticiler klasik yönetim anlayısından uzak, çagdas bir tarz olusturmanın önemininfarkındadırlar. Artık, lider yöneticilik bir yönetim fonksiyonu halini almıstır.Sonyıllarda ortaya çıkmıs olan dönüsümsel ve etkilesimsel liderlik özelliklerinin astlarınüzerinde olumlu etkiler bırakabilecegi varsayımından hareketle bu çalısmaolusturulmustur. Çalısma, lider ve yönetici kavramları üzerinde durmakta, bu ikikavramın birbirlerinin yerini alabilecek kavramlar oldugunu açıklamakta, dönüsümselve etkilesimsel liderlik özellikleri ile bunların karsılastırmasına yer vermekte ve sonolarak da bu özelliklerin is tatmini ile olan iliskisini ortaya koymaktadır.Anahtar kelimeler: izleyiciler, lider, liderlik, yönetici, lider yönetici, astlar,dönüsümsel liderlik, etkilesimsel liderlik, is tatmini Our age has been witnessing a lot of social changes. Companies, whichhave an important place in society, are also affected by these rapid changes. Inorder to adapt themselves to changes, companies have to renovate themselves.Otherwise, it will be impossible for them to survive. Being a vital part of thesecompanies, managers, too, play a very important role in these changes. Managersare aware of the importance of creating a modern way of management and avoidingtraditional styles. Today, being a leader manager has become a managementfunction.This study is based on the thesis that transformational and transactionalleadership, which have emerged in the recent years, can affect subordinates in apositive way. This study focuses on the concepts of leader and manager, explainsthat these two concepts can be used interchangeably, compares and contraststransformational and transactional leader characteristics with these concepts, andfinally shows the relationship between these characteristics and job satisfaction.Key words: followers, leader, leadership, manager, leader manager,subordinates, transformational leadership, transactional leadership,job satisfaction,
Collections