Performans yönetim sisteminin çalışan davranışları üzerindeki etkisine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Giderek artan günümüz rekabet ortamında başarı ancak kalite, etkinlik, verim,maliyet ve hız kriterlerinde üstünlük sağlanarak elde edilebilmektedir. Bu kriterlerdeüstünlük sağlayabilme noktasında işgörenin göstereceği performans en önemli rolüoynamaktadır. Bu bakış ışığında, personelin yetiştirilmesi sürekliliğinin sağlanması vekalitenin devamlılığı ile performans ölçümü arasındaki bağlantının kurulmasınayönelik Performans Yönetim Sistemi ile ilgili çalışmalar oldukça önemli halegelmiştir.Çalışan performanslarını istenilen seviyeye getiremeyen organizasyonlarınküreselleşmenin getirdiği artan rekabet baskısından ve süratli değişimlerin negatifsonuçlarından etkileneceği açıktır. Üstün performanslı bir organizasyon yaratabilmek,öncelikle var olan performansı ölçüp değerlendirebilecek, elde edilen verilerdoğrultusunda da performans gelişimini ve artışını sağlayabilecek, organizasyonunyapısına uygun bir performans yönetim sisteminin kurulması ve bu sistemin sürekliişletilip geliştirmesi ile mümkün olabilmektedir.Ancak yüksek performansı elde etme amacıyla kurulan performans yönetimsisteminin, sistemin temelinde yer alan çalışan üzerinde meydana getirdiği etkinin açıkbir şekilde ortaya konması da oldukça önemlidir. Sistemin çalışan davranışlarıüzerinde ki etkisinin ortaya konulabilmesi başarılı bir şekilde işletilebilmesi içinşarttır. Davranışlar üzerinde etkisi tespit edilemeyen bir performans yönetim sistemiişgörenle ilgili yanlış tespitlerde bulunulup, hatalı kararlar alınmasına nedenolabilecektir. Bu durum da motivasyon düşüşü, verim ve zaman kaybı, maliyet artışı, For success, head at quality; efficiency, activity, cost and rate criteria iscompulsory in gradually competitive atmosphere at present days.To be head on thesescriteria, employee `s performance is most important factor.In this perspective, Systemof Performance Management become so important. for setting the connection amongthe train up of employee, furnish the continuance, quality performance and evaluatingthe performance,It is obvious that Organisations which can not keep the employee?s performans atdemanded level, are affected by domination of increasing competition by globalisationand negative results of quick changes.To be eble to create high performancedorganisaiton is possible first establishment and enhance of System of PerformanceManagement which is suitable with organisation that can provide performanceimprovement and increase in accordance with derived data, also which can evaluatepresent performance. primarily prensent .However, effects on employee that is placed on base of System of PerformanceManagement which is builded for high performance, should be statedexpressly.Stating of systems effect on employee?s behaviour is compulsory forsystem?s prosperous operation.. System of Performance Management that effect?s onbehaviour not to be able to defined can cause wrong detection and faulty decision foremployee. Therefore this case cause some negative results which kill the organisation;decrease of motivation and efficiency, waste of time, increase of cost, decrease ofproduct quality , discomfort in working atmosphere e.g.
Collections