Zihinsel engelli çocuklarda müzik dinlemenin öğrenme üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada, dört ile altı yas arasında orta zeka geriliği olan çocuklarınöğrenmesinde, müzik faaliyetinin etkisi saptanmaya çalısılmıstır. Denekler; deney vekontrol grubu olarak, rastgele bir biçimde iki gruba ayrılmıstır.Her iki gruptaki deneklerin, bilgisayar programı üzerinden verilen görevitamamlamaları istenmistir. Arastırmadaki hata oranını en aza indirmek için,uygulama; laboratuar ortamı hazırlanarak, bilgisayar ile yapılmıstır. Arastırmanınbağımsız değiskeni olan ?müzik dinlemenin?; bağımlı değiskeni olan ?uygulamadakibasarı? üzerindeki etkisi arastırılmıstır.Arastırmaya katılan denekler; ?stanbul ?l'inde bulunan üç ayrı özel eğitimmerkezine devam eden ve orta zeka geriliği olan çocuklardan rastgele seçilmistir. Buçocukların yas aralığı, arastırmanın amacına uygun olarak; dört ile altı yas, toplamdenek sayısı; 32'dir (16 Kız, 16 Erkek). Denekler, her iki gruba rastgele dağıtılmıstır.Her iki gruba, bir hafta aralıklarla 30 dakikalık bir bilgisayar uygulaması verilmis(Toplam: Dört hafta), deney grubuna; bilgisayar uygulaması öncesinde, bes dakikaboyunca müzik dinletilmistir. Arastırma öncesinde ve sonrasında, çocuklarıngelisimindeki olası farklılığı incelemek için Denver II Gelisim Tarama Testikullanılmıstır.Arastırma sonunda yapılan istatiksel analizlere göre; iki grup açısından basarıve isabet oranı değiskenine göre bir fark bulunamamıs, motor becerilerinde anlamlıbir değisiklik görülmemistir. Deneme ile doğru sayısı arasındaki iliskiye bakıldığında,ikinci ve üçüncü haftalarda, kontrol grubu lehine pozitif koreleasyon olduğugörülmüstür (p<.01). Deney grubu; arastırma hipotezleri açısından, herhangi birfarklılık yaratamamıstır.Anahtar Sözcükler: Orta zeka geriliği, öğrenme, müzik, bilgisayar uygulaması This project aims to observe and investigate the effects of natural soundsand music on learning for subjects who were between four to six years old andhad a moderate mental redardation.The sample in this project were divided randomly into two groups whichwere called; ?controlled group? and ?experimental group? and all subjects wereasked to complete a task in a laboratory which was controlled by a computer tominimize error. The non-dependent variable were ?listen to music? and thedependent variable were ?success on the given task?. The aim of this projectwere to investigate the effect of music for achievement on the task.All subjects were choosen randomly by the experimenter. Subjects were32 students at three different special needs school in ?stanbul and all subjectsstill attending those school ranging in four to six years of age. 16 subjects weremale and 16 subjects were female. All subjects were equal scale on the IQ test.The experiment has lasted 4 weeks and a session lasted 30 to 35minutes. In each session all ?experimental group? subjects had to listen musicfor five minutes and had 30 minutes to complete the task. Experimeter had used?Denver II Prescreening Developmental Questionnaire? at the very begining andat the very end of four week period no questionaire were used between.According the findings there were no difference between the two groups,and there were no improvement in their motor skills. Correlation between ?trycounts? and ?right answer? incresed positively after 2nd and 3th week sessionsfor controlled group (p<.01). Experimental group did not make any differences forthe experimenter?s hypothesis.Keywords: Moderate mental retardation, learning, music, computer task
Collections