Zihinsel engelli çocuğu olan ve zihinsel engelli çocuğu olmayan annelerin depresyon ve kaygı düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısmanın amacı Zihinsel Engelli çocuğu olan anneler ile Zihinsel Engelliçocuğu olmayan anneler arasındaki Depresyon ve Kaygı Düzeyi farklarınıbelirlemektir. Bu amaç doğrultusunda ?stanbul `da yasayan 60 Zihinsel Engelliçocuğu olan, 54 te Zihinsel Engelli çocuğu olmayan toplam 114 katılımcıyaBeck Depresyon Envanteri (BDE); Beck Anksiyete Ölçeği (BAÖ)uygulanmıstır. Annelerin doğum yapılan yas grupları, ekonomik durumları,eğitim düzeyleri, yas grupları, evlilik süreleri, annelerin çocuk sayıları gibideğiskenler ile Depresyon ve Kaygı olusumu arasında anlamlı bir iliskininçıkacağı beklentisiyle hareket edilmistir. Sonuç olarak evlilik süreleri ve çocuksayıları ile depresyon ve kaygı düzeyleri arasında anlamlı bir iliski olduğuortaya çıkmıstır. Ekonomik durum, eğitim düzeyi, doğum yapılan yas gruplarıgibi değiskenlerin Kaygı ve Depresyon olusumu ile iliskili olmadığı ortayaçıkmıstır. Zihinsel engelli çocuğu olan annelerin kaygı ve depresyon düzeyi,zihinsel engelli çocuğu olmayan annelere göre anlamlı bir farklılasmagöstermektedirAnahtar Sözcükler:Zihinsel Engelli Çocuğa Sahip Anneler, Kaygı Düzeyleri, Depresyon The aim of this study is to investigate the differences in anxiety and depressionlevels of mentally retarded children?s mothers and normally developedchildren?s mothers. For this purpose, Beck Depression Inventory (BDI), BeckAnxiety Inventory (BAI) were applied on 60 mothers with mentally retardedchildren and 54 mothers with normally developed children. The study wasapplied on a total of 114 subjects. The main drive of this study is the expectationof a significant correlation between depression and anxiety core symptoms andthe variables such as education, mothers? ages when they gave birth, marriageduration times, socio-economic levels and number of childen. Results indicatedthat there is significant correlation between the duration of marriage anddepression and anxiety levels. It was found that there were no significantcorrelations between education mothers? ages when they gave birth, socioeconomicallevels and number of children against depression and anxietydevelopment.Key words: Mentally Retarded Children?s Mothers, Depression, Anxiety
Collections