Türkiye`de çocuk işgücü kullanımı sonuçları ve mücadele yolları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çocuk Isgücü sorunu sadece Türkiye'de degil gelismekte olan tüm ülkelerde yasanmakta olanve acil çözüm bekleyen bir sorundur. Öyle ki; bugün gelismis ülke durumundaki ülkelerde bilebu sorun bir dönem yasanmistir.Bu arastirmanin hipotezi; çocuk isgücü sorunu, Türkiye'de sosyal kalkinmanin saglanabilmesiiçin çözülmesi gereken en önemli sorunlardan biridir. Bu sorunun çözümü için yoksulluk yokedilmeye çalisilirken, es anli olarak, egitimin ülke genelinde yayginlastirilmasinin gerekliligibulunmaktadir. Bu çalismanin amaci; Türkiye'de çocuk isgücü sorunu ile mücadele için birçözüm önerisi olusturmaktir.Çalismada; çocuk isgücünün tarihçesi ile dünyada ve Türkiye'de çocuk isgücünün durumuincelenmistir. Bu sorunu günümüzde hala yasayan ülkelerin çalismalari ile bu sorunu asmisülkelerin tarihteki gayretleri ve mücadele modelleri arastirilmistir.Bu çalismada, Birlesmis Milletler Kalkinma Programinin 177 ülke üzerindeki verilerikullanilarak nokta dagilimi incelenmistir. Bu analiz, nedensellik iliskisinin irdelendigi birçalismadir. Bu analizde ilk olarak; ülkelerdeki ?GSMH Düzeyi ve Egitim Düzeyi? arasindakiiliski incelenmis ve aralarinda kuvvetli bir iliski görülmüstür. Ikinci olarak; ?Insani GelismeDüzeyi ile Egitim Düzey?i arasindaki iliski incelenmis ve çok kuvvetli bir iliski görülmüstür. Busaptama, çalismanin hipotezini dogrulamaktadir.Çalismanin sonucunda varilan çözüm önerisi üç asamadan olusmaktadir. Ilk asama için;çocuklara, okula gidebilmeleri için ?Minimum Gelir Destegi? `nin verilmesi önerilmektedir.Ikinci asama; zorunlu egitimin oniki yila çikarilmasi ve egitim ve ögretim kalitesininyükseltilmesidir. Üçüncü asama, kaynaklarin dogru kullanimi olarak belirlenmektedir.Çalismanin sonucunda varilan nokta sudur; Türkiye'de sosyal kalkinma, çocuklara ve onlarinegitimine öncelik vererek saglanabilir. Child labor is a problem existing not only in Turkey but also in all the developing countrieswhich has been requiring an urgent response utmost. Yet it is such kind of a problem that wasonce appeared in most of the developed countries.The hypothesis of this study is that, the child labor problem is one of the most importantproblematic issues for Turkey?s social development. In order to cope with that problem, effortsshould be given for poverty alleviation and widespread education. The aim of this study is toput forward a proposal of the solution of that problem.The history of child labor and the current situation of the issue in Turkey as well as the othercountries were examined within this study. The combating strategies of the countries whichhave been facing the problem and both the endeavors and struggle methods of the countrieswhich had coped with the problem were searched.The data of the United Nations Development Program for 177 countries were used in the test.This analysis is a study which the causality relationship was scrutinized. As a first step, `GNPLevel and Education Level? were examined and found closely related. `Human DevelopmentLevel and Education Level? were examined as a second step and found very closely relatedwith each other. That determination has been supporting the hypothesis of this study.The proposal determined for the solution of the problem has three stages. As a first stage, a`Minimum Income Support? for children in order to go to school was proposed. As a secondstage, the compulsory education should be increased to twelve years and the quality ofeducation and training should be improved. Efficiency in the allocation of resources isdetermined as the third stage. Finally, the conclusion of the study is that, the socialdevelopment in Turkey could be attained by giving the priority to the children and theireducation.
Collections