Pazarlama stratejileri karması ve pazar odaklılık ile firma performansı ilişkisi; endüstriyel mutfak sektöründe bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüksek Lisans Tezi, Pazarlama Stratejileri Karması Ve Pazar Odaklılık İle FirmaPerformansı İlişkisi; Endüstriyel Mutfak Sektöründe Bir Uygulama, T.C. MaltepeÜniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalı.Günümüz koşulları çok sert rekabetlerin yaşandığı koşullardır. Bir günde değişenmüşteri istekleri, yakalanması çok zor, dakikalarla değişebilen teknolojiler, rekabetedilmesi güç, yeni ve güçlü rakipler karşısında bir firmanın yaşamını sürdürebilmesiiçin pazarlama yapma ve pazar odaklı olma vazgeçemeyeceği bir unsurdur. Pazarodaklılık denilince, genel algı müşterinin isteklerine uygun davranış biçimleriningeliştirildiği iş modellerinin oluşturulmasıdır.Klişeleşmiş aynı stratejilerle ilerleme kaydetmenin mümkün olmadığı günümüzpazarlarında, müşterilerin gereksinimlerini ve taleplerini pazarlama vasıtasıyladevamlı güncel tutmak ve yeni müşteriler kazanmaya çalışmak, mevcut rakiplerin veyeni ortaya çıkacak rakiplerin de bir adım önünde olmamızı sağlayacaktır.Bu çalışmanın amacı, pazarlama stratejilerinin ve pazar odaklılığın etkilerininfirma performansı ilişkisini analiz etmektir. Pazar odaklılık ve pazarlama stratejileriperformans üzerinde oldukça büyük etkilere sahiptir. Bu durum da girişimlerinyüksek gelişmeyi yakalamalarına neden olur. Bu araştırma pazar odaklılık vepazarlama stratejileri arasındaki uyumun performans artışına neden olacağını ilerisürer.Bu tez 2007 yılında yapılmıştır ve 82 sayfadan oluşmaktadır.Anahtar kelimeler: Pazarlama Stratejileri Karması, Pazar Odaklılık, FirmaPerformansı, Endüstriyel Mutfak Sektörü. Master Thesis, The Relationship Of Firm Performance Regarding TheMarketing Strategies Mix and Market Orientation, A Study On Industrial KitchenSector. T.C. Maltepe University, Institute For Social Sciences, Business Department.Nowadays we are facing with very hard competition conditions. Thecustomers willings which are changing in one day, changes of technologies which isvery difficult to catch and new and powerful competitors which is hard to compete,makes the marketing and to be market oriented terms very important for a firm inorder to continue its life. The general sense for market orientation is to create jobmodels for right behaviour forms of customers willings.To keep customers needs and demands actual with marketing and to work togain new customers, will take us one step front between the present and newcompetitors, which you can not do the same with the klishe startegies.The aim of this study is to analyze the effects of market orientation andmarketing strategies on the firm performance . The extent of market orientation andmarketing strategies have taken together a great impact on the performance leadingthe enterprise to high growth levels. This study suggests that if the marketingstrategies are consistent with market orientation the performance will increase.This thesis has been completed in 2007 and consists of 82 pages.Keywords: Marketing Strategies Mix, Market Orientation, Firm Performance,Industrial Kitchen Sector.
Collections