Sınav kaygısı ile özgüven arasındaki ilişkinin erinlik döneminde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada sınav kaygısı ile özgüven kavramlarının arasındaki ilişki ve bukavramların erinlik döneminde incelenmesi amaçlanmıştır. Demografik özelliklerlebirlikte, anne veya babadan yaşamını yitirme, kardeş olma, sınıf ve ders durumu,sınavlarda aşırı heyecanlanma, ilgilenilen etkinlik durumlarına göre verileri toplamakiçin tarafımdan geliştirilen ?Bireye Yönelik Bilgi Formu?, Spielberger (1974-1979)tarafından geliştirilen Sınav Kaygısı Envanteri ve S.Coopersmith'in (1967) adınıtaşıyan Benlik Saygısı Envanteri kullanılmıştır. Araştırma örneklemini, İstanbul'daKadıköy ilçesi' ne bağlı beş devlet ilköğretim okulundan random yoluyla seçilmiş 6.,7. ve 8. sınıflardaki 243 öğrenci oluşturmuştur.Araştırmada, yüksek kaygının sınav sonrası düştüğü, benlik saygısı (özgüven)ile sınav kaygısı arasında negatif bir ilişkinin olduğu erinlik döneminde; yaşilerledikçe sınav kaygısının artmadığı, kız öğrencilerin sınav kaygısının yüksekolduğu, anne veya babanın yaşamını yitirmesinin özgüveni olumsuz etkilemediği,ders durumu iyi olan öğrencilerin sınav kaygısı ile özgüvenleri arasında negatif birilişki olduğu, aşırı heyecanlanmanın özgüveni olumsuz olarak etkilediği, ilgilenilenetkinliklerin özgüveni anlamlı düzeyde etkilemediği tespit edilmiştir.İlişkisel tarama modeline dayanan araştırmadan elde edilen bulgularındeğerlendirilmesinde; normal dağılım gösteren gruplar arası karşılaştırmadaOneway Anova testi, farklılığa neden olan grubun tespitinde Tukey HDS testi, ikigrup değerlendirmesinde Student T testi ve puanlar arası ilişkilerin yorumlanmasındaPearson Korelasyon analizi kullanılmıştır. İstatistiksel anlamlılık p<0.05 düzeyindekabul edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Sınav Kaygısı, Özgüven, Erinlik Dönemi. The purpose of this study is to evaluate the relationship between the preexamanxiety and the self-confidence and to search the effects of those concepts onthe neolagnium. I made use of ?Exam Anxiety Inventory? developed by Spielberger(1974-79) and ?Self-Respect Inventory? by S. Coopersmith (1967) and also used?Person-Oriented Information Form? that I have developed to derive the data basedon the loss of a parent, sibling relations, situation and the success both in theclassroom and the lessons, extreme pre-exam stress and associated social activitiestogether with the demographic characteristics. For my search, I used 243 students intotal that are randomly selected from 6., 7., and 8. classes of five different StatePrimary Schools in Kadıköy District in İstanbul.In this search, I have noted that during the neolagnium period that the examanxietyof the student declines after the exam and constitutes a negative relationshipbetween the self-respect ( self-confidence) and pre-exam anxiety; pre-exam anxietydoes not increase as the student ages, female students more commonly experience theextreme exam-anxiety comparing to the male students, self confidence is notnegatively affected by the loss of a parent, a negative relation exist between theexamination anxiety and the self-confidence of the students who achieve high-marksat school, extreme excitement negatively effects the self-confidence and associatedsocial activities do not have a remarkable affect on the self-confidence.The tests applied for the assessment of the findings derived during theresearch that is based on the relational screening model are as follows; ? One-wayAnova test? to compare the groups with normal distribution, ?Turkey HDS Test? todetermine the group that causing the difference, ?Student T Test? to evaluate the twogroups and the ?Pearson Correlation Analysis? to construe the relations between thescores.The recognized level of Statistical signifance is p<0.05.Key words: examination anxiety, self-confidence, neolagnium period.
Collections