Lise ikinci sınıf öğrencilerinin şiddet deneyimlerinin nitelik ve nicelik açısından tetkiki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araşt ırma, lise ikinci sınıf öğrencilerinde ?Aile İçi Çocuk İst ismarı? ile?Saldırganlık? arasındaki ilişkiyi değer lendirmek amacıylagerçekleşt irilmişt ir. Ayrıca, ?Aile İçi Çocuk İst ismarı? ve ?Saldırganlığın? ;ergenin ?Benlik Saygısı? arasındaki ilişkiler i de ayr ı ayr ı analiz edilmişt ir.Araşt ırmada;Aile İçi Çocuk İst ismarı , Saldırganlık ve Benlik saygısı; okullar ınbulundukları ilçelerin sosyo ? ekonomik durumları, cinsiyet, yaş, anneninyaşı, babanın yaşı, kardeş sayıs ı, doğum sırası, annenin öz veya üvey oluşu,babanın öz veya üvey oluşu, annenin sağ veya ölü oluşu, annenin eğit imdüzeyi, babanın eğitim düzeyi, annenin çalış ıp çalışmamamsı, babanın çalış ıpçalışmaması, ailede yaşayan kişi sayıs ı, ailede alkol kullanan birinin olupolmaması, ailede uyuşturucu kullanan birinin olup olmamas ı, ailede kumaroynayan birinin o lup olmaması, ailede suç işleyen bir kişinin o lup olmaması,ailede şiddet in olup olmaması, öğrencinin kendisine zarar verip vermemesi vesorunlar ını kiminle paylaşt ığı değişkenler i aç ıs ından incelenmişt ir.Örneklem, İstanbul ilinin 6 farklı lisesinde öğrenim gören 1499 lise ikinc isınıf öğrencisinden oluşmaktadır.Katılımcılara ?Aile İçi Çocuk İstismarı Ölçeği? , ?Saldırganlık Ölçeği? ve?Coopersmith Benlik Saygısı Envanteri? uygulanmışt ır. Bunlara ek olarakaraşt ırmaya kat ılan öğrencilerin bazı demografik özelliklerini tespit etmekiçin araşt ırmacı tarafından hazırlanan ?Kişisel Bilgi Formu? da kullanılmışt ır.Yapılan bu araşt ırmaya göre, Coopersmith Benlik Saygıs ı Envanteri toplampuanı ile Saldırganlık Ölçeği'nin toplam puanları ve alt boyut ları, Aile İçiİst ismar Ölçe ği'nin alt boyut lar ı arasındaki ilişki, Aile İçi Çocuk İst ismarıÖlçeği'nin ; Fizikse l İst ismar, Gelişimi Destekleme, Suça Yöneltme ve Cinselİst ismar, İhmalkar lık ve Duygusal Tehdit, Eğitim İst ismarı, Uygun OlmayanKural ve Destek şeklindeki tüm alt boyut lar ı ile Saldırganlık Ölçeği'nin The study was conducted to evaluate the relat ionship between the Child Abusein the Family and Aggresiveness of high school 2. grade students. Besides,these two subjects were also examined in terms of self-esteem of adolescent.Child Abuse in the Family, Aggresiveness and Self-Esteem were alsoanalysed in terms of socio-economic leve l of disr ict s of sample high schools,gender, age, mother?s age, father?s age, number of siblings , birth order ofsiblings, having own mother/step mother, having own father/step father ,having dead/alive mother, educat ional level of mother, educat ional level offather, mother?s being at work/out of work, father?s being at work/out ofwork, number of family members, any alcohol addict amongst familymembers, any drug addict amongst family members, any gambleramongst family members, anybody commiting crimes amongst familymembers, malt reatment in the family, student ?s self-torment and with whomeshares his problems inclusively.The sample of study was composed of 1499 high school 2. grade studentsattending 6 different high school in Istanbul.The part icipants were applied ?The Scale of Child Abuse in the Family?,? Aggressiveness Scale? and ?Coopersmith Self-Esteem İnventory?. Inaddit ion, to define demographical characterist ics of students, ?PersonalQuestionnarie? which was prepared by the researcher was also used .Results of the study showed that Coopersmith Self-Esteem İnventory andAggressiveness Scale?s total scores and subscales and Child Abuse in theFamily Scales? subscales which are physical abuse, developmental support,corrupting and sexual abuse, neglect and emot ional threat, educational abuse,unsuitable rule and support are related to Aggressiveness Scale total scores?and subscales which are physical agression, oral agression, hostility, andindirect agressiveness .
Collections