Demografik özellikler açısından okul yöneticisinin etik liderlik özellikleri?İstanbul ili Anadolu Yakası örneği?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı , ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin okul yöneticilerini, bazı demografik unsurlara göre Etik Liderlik özelliklerinin farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektir.İlişkisel tarama yöntemiyle yapılan bu araştırma, 2007-2008 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Anadolu yakasında bulunanan her ilçeden seçilen iki okulda çalışan öğretmenlerle sınırlıdır. Uyguladığımız ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Öğretmenlere uygulanan bu ölçek; birinci bölümde( kişisel özellikler) 5 soru, ikinci bölümde ise 46 soru olmak üzere toplam 51 sorudan oluşmuştur. The purpose of this study is to examine whether the characteristics of Ethical Leadership differ or not according to some demographic factors among the teachers and administrators of secondary schools.This research that is performed with the screening method is limited with the teachers working in any two selected schools in the Anatolian side of Istanbul province in 2007-2008 education year. Our scale consists of two sections. The scale that is applied to the teachers; the first section (personal properties) 5 questions, the second section consists of 46 questions and has a total of 51 questions.
Collections