İlköğretim okullarında görev yapan kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları ilköğretim okullarında görev yapan kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlerin örgütsel bağlılıkları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kadrolu ve sözlesmeli öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının incelenmesiihtiyacı, bu arastırmanın temelini olusturmaktadır. Bu arastırmada, ilköğretimokullarında görev yapan kadrolu ve sözlesmeli öğretmenlerin demografiközelliklerine göre örgüsel bağlılıkları arasında anlamlı bir iliski var mıdır? Sorusunacevap aranmıstırBu arastırmanın çalısma evrenini 2008- 2009 eğitim öğretim yılında Kocaeli?linin 4 ilçesinde görev yapan öğretmenler olusturacaktır. Örneklem olarak belirtilenevrende seçilen 30 ilköğretim okulunda 575 öğretmen üzerinde gerçeklestirilmistir.Arastırmanın ilk asamasında anket ile toplan süreksiz değiskenlere iliskinfrekans ve yüzdeler bulunmustur. ?kinci asamasında ise; anket ile toplanan süreksizdeğiskenin iki kategorili olduğu durumlarda farklılıkları saptamak üzereiliskisiz(bağımsız) Grup ?t? Testi kullanılmıstır. Süreksiz değiskenin üç ve daha fazlaolduğu durumlarda sürekli değiskenlere göre puan ortalamaları arasındakifarklılıkları saptamak üzere Tek Yönlü Varyans Analizi(ANOVA) islemlerigerçeklestirilmistir. ANOVA'da anlamlı çıkan sonuçlar, süreksiz değiskeninkategorileri arasındaki kümülatif farklılıkları göstermektedir. Ancak hangi ikiligruplar arasında kimin lehine kimin aleyhine anlamlı farklılık vardır? Bunuaçıklamamaktadır. Bu soruya cevap bulmak için ANOVA'da anlamlı farklılık çıktığıdurumlarda varyans analizini tamamlayıcı analizlere(post-hoc) geçilmistir.Kategorilere göre sürekli değiskenlerin varyanslarının homojenliğini saptamak üzereLevene testi yapılmıstır. Varyansların homojen olduğu durumlarda post-hoc teknikolarak LSD testi , homojen olmadığı durumlarda ise Dunnett C Testi seçilmis veuygulanmıstır. Arastırmanın tüm istatistiksel analizleri SPSS for W?NDOWSprogramı ile gerçeklestirilmistirArastırma bulgularına göre, kadrolu ve sözlesmeli öğretmenlerin örgütselbağlılıklarının istihdam, cinsiyet, yas ve kıdem değiskenine göre anlamlı bir farklılıkgösterdiği; medeni durum, öğrenim durumu, brans ve okulda çalısma süresideğiskenine göre anlamlı bir farklılık göstermediğini orataya koymaktadır.Anahtar Kelimeler: Örgütsel Bağlılık, Öğretmen, ?lköğretim The need that studying of permanent and contracted teachers? organizationaldependence constitute the basis of this research.In this research, an answer is lookedfort he question if there is a significant relation between demographic features ofpermanent and contracted teachers and their organizational dependences.The teacherd who work in 4 towns in Kocaeli,the year of education and teachingin 2008-2009 will constitute the working system of this research.This research iscarried out among 30 primary schools and 575 teachers which stated as a sample insystem.The first process of this research periodicty and percents are found related totransient variety and questionnaire.At the second process,independent Group ?t? testis used in order to determine discrepancies between the questionnaire and addedtransient variables which are in two categories.One Sided Varience ( ANOVA)analysis processes are carried out to determine discrepancies between mark averagesrelated to the continuous variables if the transient variable three times and more.Thesignificant results in ANOVA show cumulative discrepancies between transientvariable categories.But in which double groups there is a significant discrepancy infavor og him or not.But it doesn?t explain it.To find an answer fort his question post? hoc analysis completing varience analysis are done in times which there aresignificant discrepancies in ANOVA.According to categories levene test is done todetermine the continuous variable analysis? homogenity.If the varience ishomogenity Dunnet C test is chosen and applied.The all statistical analysis ofresearch are carried out with SPSS for WINDOWS program.According to the research findings,the research prove that there is a significantdiscrepancy related to employment , gender,age,priority of permanent and contractedteachers? organizational dependences and there isn?t a significant discrepancy relatedto marital status,educational background,branch and working time at school.Key Words; Organizational commitment, Teacher, Primary schools
Collections