SHEÇE `te çalışan sosyal hizmet uzmanlarının mesleki motivasyon ve iş tatmin düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Modern ve gelişmiş toplumlarda iş ya da çalışma, insan yaşamının çok önemli bir bölümünü oluşturmaktadır. Çalışan insanın iş yaşantısı süreci içerisinde beden ve ruh sağlığını korumak gerekmektedir. Bu aşamada çalışan bireyi iş yerinin ve işin fizyolojik, psikolojik, toplumsal kaynaklı zararlı etkilerinden korumak için Motivasyon ve İş tatmini Kavramları önemli bir yer tutmaktadır.Çalışan bireylerin işlerinden elde ettikleri iş tatmini ile motivasyonları bir başka deyişle çalışanın işe ve iş yerine bakış açısı onların çalışma hayatlarıyla ilgili mutluluklarını, toplumsal yaşamla ilgili her türlü tutum ve davranışlarını, diğer insanlarla olan ilişkilerini, kendi ruh ve fiziksel sağlıklarını olumlu ya da olumsuz olarak etkileyebilmektedir. Bu araştırma da SHÇEK' İstanbul il sosyal hizmetler müdürlüğü ve bağlı kuruluşların da çalışan sosyal hizmet uzmanlarının mesleki motivasyonları ve iş tatmin düzeyleri incelenmiştir. Bu araştırmaya 81 sosyal hizmet uzmanı katılmış araştırmada anket bilgi formu, motivasyon anketi, iş tatmin anketi (MSQ) ve kişilik envanteri (EPQ) kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda Sosyal Hizmet uzmanlarının dışa dönük kişilik özelliklerine sahip olduğu ve motivasyon düzeylerinin çok düşük oluğu bulgulanırken, iş tatmini olan Sosyal hizmet uzmanlarının iş tatmini olmayanlara göre oranının yüksek olduğu bulunmuştur Working or having a job in a modern and advanced society constitutes a significant part of human life. Motivation and job satisfaction concepts are very important to protect physical and mental health of employee from detrimental effects of the work place as well as the negative physiological, psychological and social pressures of the job.The level of job satisfaction and motivation employees derive from their job, in other words, the way the employees think of their job and work place, can have positive or negative influence on their happiness about working life, their behaviors and attitudes towards social life, their relations with other people and their own physical and emotional health.This study examines the professional motivation and job satisfaction levels of employees providing social services through the Social Services and Child Protection Agency, Istanbul Provincial Social Services Directorate and its affiliated organizations. 81 Social workers have participated in the study and Survey Data Form, The Motivation Survey, Minnesota Satisfaction Questionnaire (MSQ) and Eysenck Personality Questionnaire ( EPQ) were used.The research shows that Social Workers have extroverted personality characteristics and that the level of their professional motivation is low. On the other hand, the study shows that the number of social workers who have job satisfaction is higher than those who don?t.
Collections