Uluslararası Bakalorya Diploma Programının (IB) öğretmen ve öğrencilerin öğrenme iklimi ile ilgili algıları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İstanbul ili sınırlarında Uluslararası Bakolarya(IB) diploma programını uygulayan liselerde, programa dahil olan ve olmayan öğretmen ve öğrencilerin öğrenme iklimine ilişkin algılarını inceleyip, Uluslararası Bakalorya diploma programının öğretmen ve öğrenciler üzerinde bir etkisi olup olmadığını araştırmaktır. Araştırma betimsel bir çalışma olup, araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Bu araştırmada 2008-2009 eğitim ve öğretim yılında İstanbul ilinde bulunan Milli Eğitim bakanlığına bağlı Uluslararası Bakolarya(IB) diploma programı uygulayan devlet ve özel okullar örneklemi oluşturmaktadır. Veriler Lincoln Public Okulları tarafından geliştirilen ?Öğrenme İklimi? adlı ölçek yardımıyla toplanmıştır.Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesi SPSS 17 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Anketin güvenilirliğinin test edilmesinde Alfa Katsayısından (Coranbach Alfa) yararlanılmıştır. Yapılan analizlerde 382 öğrenci ve 256 öğretmenden elde edilen veriler kullanılmıştır. Ayrıca soruların, alfa katsayısına ne derecede ve ne yönde etkide bulunduklarını saptayabilmek için; ?Değişken Silindiği Taktirde Ölçeğin Alfa Katsayısı? (Alpha if Item Deleted) değeri hesaplanmıştır.Araştırma bulguları aşağıdaki gibidir.1.Araştırmaya katılan öğretmenlerin öğrenme iklimi algıları ile uluslararası bakalorya (IB) diploma programı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ancak öğrenme iklimi alt boyutlarından müfredat programı ile IB diploma programı arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. IB diploma programında eğitim veren öğretmenlerin, genel eğitim programında yer alan öğretmenlere göre müfredat programı ile ilgili iklim algılamaları daha olumludur. Yani IB diploma programı öğretmenlerin müfredat alt boyutu algılarında bir farklılaşmaya sebep olmuştur.2.Araştırmaya katılan öğrencilerin öğrenme iklimi algıları ile uluslararası bakalorya (IB) diploma programı arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Ancak öğrenme iklimi alt boyutlarından müfredat programı ve başarı alt boyutları ile IB diploma programı arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Müfredat programı ve başarı alt boyutu ile eğitim türü arasında ile istatistiksel açıdan ilişkiye göre IB diploma programına dahil olan öğrencilerin, genel eğitim programında yer alan öğrencilere göre müfredat programı ve başarı alt boyutu ile ilgili algılamaları daha olumludur. Yani IB diploma programı öğrencilerin müfredat ve başarı alt boyutu algılarında bir farklılaşmaya sebep olmuştur.3.Araştırmaya katılan öğretmen ve öğrencilerin öğrenme iklim algılarıyla IB diploma programının uygulanma süresi arasında istatistiksal olarak anlamlı herhangi bir bulgu elde edilmemiştir. This study is done to investigate whether International Baccalaureate (IB) diploma programme makes a difference on the perceptions of school teachers and students about the learning climate in their schools. The reseach is a descriptive study and survey type is used.In this study, both state and private secondary schools that apply International Baccalaureate (IB) diploma programme during the 2008-2009 academic year constituted the sample. The data has been collected via the ?Learning Climate Scale? developed by Lincoln Public School.The data were analyzed through SPSS 17 software program in computer. To test the reliability of the study, Coranbach Alfa is used. The answers of 382 students and 256 teachers are used to analyze data. In addition, to find out to which extent and in which direction the questions affect the Coranbach Alfa, Alpha constant is evaluated if item deleted.Some of the findings of the study are as follows:1.There is no significant relation between the learning climate perceptions of the teachers in the research and the international baccalaureate (IB) diploma programme. However there has been noticed a meaningful relationship between curriculum program which is a sub-dimension of learning climate and IB diploma program. The perception of the teachers in IB diploma programme is more positive than the teachers in general program. In short; IB diploma programme caused variances in the perception of curriculum sub-dimension of the teachers.2.There has been found no relation between the learning climate perceptions of the students in the research and the learning program. However meaningful relations were found between curriculum program and success which are sub-dimensions of learning climate and IB diploma program. The perception of the students in IB diploma programme is more positive than the students in general program. In short; IB diploma programme caused variances in the perception of curriculum and success sub-dimensions of the students.3.There has been found no meaningful relation between the learning climate of both teachers and students and the duration of the application of IB diploma programme.
Collections