İlköğretim okulu 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin psikososyal faktörler açısından uyum süreçlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim düzeyi eğitim kurumlarına devam eden 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin psikososyal faktörler açısından uyum süreçlerinin incelenerek değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Çocuğun toplumca yâda bireysel olarak yapılması istenmeyen davranışları sergiliyor olması ya da akranlarından farklı olarak kendisine ve çevresine zarar verici davranışlarda bulunuyor olması davranış bozukluğunun göstergesidir. Oluşumları toplumda kabul edilebilirlik sınırının altında yâda üstünde olan, değiştirilmek için ilgilenilen davranışlar problemli davranış olarak nitelendirilmektedir.Ergenlik dönemi, insanoğlunun yaşamındaki en sarsıcı kriz dönemlerinden birini oluşturmaktadır. Bu kriz döneminde ergenlerde çok çeşitli bütünsel ve belirtiye özel belirli stres kaynakları ve uyum sorunları ortaya çıkmakta ve bunlarla başa çıkamayan ergenlerde ruh sağlığı tehlikeye girmektedir. Bu nedenle bu çalışmada, ilköğretim okulları II.kademe öğrencilerinin (7. ve 8.sınıf) bütünsel ve belirtiye özel belirli stres seviyeleri ve ruhsal uyum süreçleri belirlenmiştir.Araştırma 2008-2009 öğretim yılında İstanbul il sınırları içerisinde yer alan iki özel iki devlet okulu olmak üzere dört ayrı okulun 7. ve 8. öğrencilerinden, 150 öğrenci üzerinde yapılmış ve ergenlik döneminde psikososyal faktörler açısından uyum süreçleri değerlendirilmiştir.Bu çalışma sonucunda özel eğitim kurumunda eğitim gören öğrencilerin uyum düzeylerinin devlet kurumlarında eğitim kurumlarında eğitim gören öğrencilere göre daha yüksek olduğu, ayrıca sınıf düzeyi arttıkça, ebeveyn eğitim düzeyi yükseldikçe uyum düzeylerinin arttığı belirlenmiştir.Anahtar kelimeler : Ergenlik, Şiddet, Uyum, Psikososyal Faktörler, Davranış Şekilleri This research has been carried out for the examination and evaluation of the adaptation processes of the 7th and 8th grade primary school students in terms of psycho-social factors. When a child behaves in the way that is not wanted by the society or as an individual and in a way that harms him / her self or the people around him/her, this is an indicator of behavioral disorder. Behaviors that are below or above the level of acceptability in society and that are a matter of concern to be changed are defined as problem behavior.Adolescence is the most convulsive crisis period of human life. On the other hand adolescents feel deeply variety holistic and specific stress sources and adaptation problems; they?re gone to have a dangerous mental health increasingly. Thus in this study determines level of variety holistic and specific stress sources and mentally adaptation problems of primary education schools? students.Study examined on 150 students of 4 schools -two of state and two of private in 2008-2009 education and training years in Istanbul and adaptation process evaluated in term of psycho-social factors on adolescence; study maintained on student of 7th and 8th classes.This study showed us, the adaptation levels of private schools? students are higher than state schools? students; otherwise the adaptation is going to be easier when class level and parent?s education level get higher.Keywords: Adolescence, Violence, Adaptation, Psycho-Social Factors, Types of Behavior
Collections