The effect of input-based instruction and output-based instruction on EFL learners` noticing, comprehension and production of the target forms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu deneysel çalışma, girdi odaklı ve çıktı odaklı öğretimin öğrencilerin hedef dil yapılarını fark etmeleri ve öğrenmeleri açısından etkisini araştırmayı hedeflemiştir. Çalışma aynı zamanda girdi odaklı ve çıktı odaklı öğretimin okuma davranışlarıyla ilişkisini de inceleyerek aşağıdaki soruları cevaplamayı hedeflemektedir:1. Girdi odaklı ve çıktı odaklı öğretimin İngilizce yabancı dil eğitimi alanTürk üniversite öğrencilerinin hedef dil yapılarını anlamaları üzerindekietkisi nedir?2. Girdi odaklı ve çıktı odaklı öğretimin İngilizce yabancı dil eğitimi alanTürk üniversite öğrencilerinin hedef dil yapılarını üretmeleri üzerindekietkisi nedir?3. Girdi odaklı ve çıktı odaklı öğretimin İngilizce yabancı dil eğitimi alanTürk üniversite öğrencilerinin hedef dil yapılarını fark etmeleri üzerindekietkisi nedir?4. Girdi odaklı ve çıktı odaklı öğretimin İngilizce yabancı dil eğitimi alanTürk üniversite öğrencilerinin okuma davranışları üzerindekietkisi nedir?Bu çalışmanın örneklemi İstanbul'da özel bir üniversitede İngilizce hazırlık programına devam eden 34 öğrencidir. Çalışmaya katılan öğrenciler iki farklı deney grubu olarak ayrılmışlardır. Deney gruplarından birine girdi odaklı öğretim uygulanmıştır. Diğer gruptaki öğrenciler ise çıktı odaklı öğretim etkinliğine katılmıştır. Deneysel öğretim uygulamaları aynı yöntemlerle üç farklı dil yapısını öğretmek amacı ile üç kez tekrarlanmıştır - şart cümlesi, geçmiş zamanlı edilgen yapı ve yer ve sahiplik bildiren sıfat cümleciği. Deneysel uygulamadan bir hafta önce öğrencilere hedef dil yapılarına ait yeterli bilgileri olup olmadığını ölçmek adına bir ön test uygulanmıştır. Aynı test deneysel uygulamadan hemen sonra son test olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin hedef dil yapılarını fark etmeleriyle ilgili veriler öğrencilerin İngilizce metni okurken not aldıkları kâğıtlar toplanarak elde edilmiştir. Bu ölçeklere ek olarak, okuma davranışları ile ilgili bir anket uygulanarak sonuçları incelenmiştir. Son olarak her iki grubun son test sonuçları hedef dil yapılarını anlama ve kullanmaları açısından karşılaştırılmıştır.Elde edilen bulgular, girdi odaklı ve çıktı odaklı öğretim etkinliğine katılan öğrenciler arasında hedef dil yapılarını fark etme ve anlama açısından önemli bir fark olmadığını göstermiştir. Diğer taraftan, çıktı odaklı öğretim etkinliğine katılan öğrencilerin girdi odaklı öğretim etkinliğine katılan öğrencilere göre hedef dil yapılarını kullanma açısından daha olumlu gelişme gösterdiği saptanmıştır. Bunun yanı sıra, girdi odaklı ve çıktı odaklı öğretimin okuma davranışları ile ilişkisi incelendiğinde okuma davranışlarının öğretim biçimine göre değiştiği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Girdi odaklı öğretim, Çıktı odaklı öğretim, Hedef dil yapılarını fark etme, Hedef dil yapılarını anlama, Hedef dil yapılarını kullanma. The present study is an experimental study which aims to investigate the effect of input-based instruction and output-based instruction on the EFL learners? noticing and acquisition of the target forms. The study also attempted to investigate the relationship between the instruction type (input-based instruction / output-based instruction) and the reading behaviors. The following questions were particularly addressed:1. What are the relative effects of input-based instruction and output-basedinstruction in helping Turkish EFL elementary level university learnerscomprehend the target forms?2. What are the relative effects of input-based instruction and output-basedinstruction in helping Turkish EFL elementary level university learnersproduce the target forms?3. Are there any differences between the learners receiving input-basedinstruction and output-based instruction in terms of their noticing of the targetforms?4. Do the learners? reading behaviours differ according to the instruction type(input-based instruction / output-based instruction) they are exposed to?The subjects of the study comprised 34 EFL university students at elementary proficiency level studying at a preparatory programme in Istanbul. There were two groups of students assigned to input and output groups. The input group received input-based instruction, while the output group received output-based instruction. These instructional treatments were repeated three times with similar procedures for a different target form in each case ? first conditional type of if clause, past passive and relative clause (where and whose). A week before each treatment, a pre-test was applied to check the students? (in both groups) previous knowledge of the target form. The same test was administered as the post test on the same day of the treatment to both groups. In order to investigate noticing, learners? note-sheets were collected during reading and note-taking stage of the treatment. In addition, a student retrospective questionnaire was given to both groups so as to find the effect of instruction type on reading behaviors. Finally, with respect to the effect of instruction type on comprehension and production of the target forms, related parts of post-tests of both groups were analysed and compared.Findings revealed that there was no significant difference between the input and output groups in terms of noticing and comprehending the target forms. However, output group outperformed the input group in terms of producing the target forms. Moreover, the findings indicated that learners? reading behaviours changed according to the instruction type that was received.Key Words: Input-based instruction, Output-based instruction, Noticing of target forms, Comprehension of target forms, Production of target forms.
Collections