İlköğretim okullarındaki öğrencilerin akran zorbalığının benlik saygısıyla ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ilköğretim okullarındaki öğrencilerin akran zorbalığı ve benlik saygılarıarasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın evrenini İstanbul ilindeki okullarda okuyan ilköğretim 6. ve 7. sınıföğrencileri oluştururken, araştırma grubunu, İstanbul Anadolu yakasındaki iki devlet,iki özel ilköğretim okullarındaki 6. ve 7.sınıflarda eğitim görmekte olanöğrencilerden, basit tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilmiş 200 öğrencioluşturmaktadır.Araştırmada veri toplama araçları olarak `Zorbalık Eğilimi Ölçeği', `RosenbergBenlik Saygısı Ölçeği' ve demografik özellikleri öğrenmek için bireyi tanıma formukullanılmıştır.Araştırmada toplanan anket cevapları SPSS for Windows 15.0 programı kullanılarakanaliz edilmiştir ve yorumlanmıştır. Analiz yöntemleri olarak Faktör Analizi,Korelâsyon ve Regresyon analizleri kullanılmıştır. Demografik özelliklerle dedeğişkenlerin fark testleri Varyans analizi ve t-testi ile yapılmıştır. Araştırmadakitüm istatiksel işlemler .%95'lik güven aralığında, anlamlılık p<0.05 düzeyindedeğerlendirildi.Araştırmanın bulguları değerlendirildiğinde, zorbalık eğilimi toplam puanı ile benliksaygısı seviyesi değerleri arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır (0,286). Yani benliksaygısı seviyesi yüksek olan kişilerde akran zorbalığı toplam puanı da fazlaolmaktadır.Cinsiyette erkek olma akran zorbalığı toplam puanını pozitif yönde etkilemektedir.Yani katılımcıların erkek olması akran zorbalık puanının yüksek olmasına yolaçmaktadır.Okul değişkeninde ise katılımcıların devlet okulunda okuması zorbalık puanınınegatif etkilemiştir. Yani katılımcıların özel okulda okuması zorbalık eğiliminiyükseltmektedir. This survey of elementary school students has been conducted to examine therelationship between peer, self-esteem and peer tyranny.The basis of this study is 6th and 7th grade primary school students in Istanbul andthe research group consiists of 200 students in two public and two private primaryschools on the Anatolian side chosen by simple random sampling method.In this study,as data collection tools; `bullying tendencies scale, Rosenberg Self-Esteem Scale and demographic characteristic,of individuals to learn form recognitionis used.In this collected survey research,the answers were analyzed and interpretedusing the program SPSS for Windows 15.0.As methods of analysis;the factoranalysis,corvelation and regression analysis were used.In demographic analyses thevariant tests were conducted by variant analysis andt-tests.In this survey all transactions were assessed within %95 statistical confidencerange,p<0.05 level.When the findings in the research are assessed,the bullying tendency in total pointsto a respect for self-esteem and for a meaninful relationship between the levelvalues.(0,286).Consequently,the subjects with a high level of self esteem tend tohave a high level of peer tyranny as well.In gender,male participants tend to have a higher level of peer tyranny points.At school variable,in public schools the participants have less bullying points.So forthe participants,who study in private schools the bullying tendency is relativelyhigher.
Collections