Students` and teachers` perception of effective foreign language teaching
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yabancı dil öğretmenlerinin ve öğrencilerinin etkili yabancı dil öğretimi konusunda benzer ya da farklı algılamaları olduğu bir gerçektir. Bu algılamaların öğrencilerin başarı ve tatminini etkileyebilecek çeşitli sonuçlar doğurduğu düşünülmektedir. Buna dayanarak, bu çalışma öğretmen ve öğrencilerin etkili yabancı dil öğretimine ait algılamaları arasındaki benzerlik ve farklılıkları incelemeyi amaçlamıştır.İstanbul'da bir vakıf üniversitesinin İngilizce Hazırlık Okulundaki 43 İngilizce okutmanı (10 anadili İngilizce olan, 33 anadili İngilizce olmayan) ve onların 647 öğrencisi, öğretmen ve öğrencilerin etkili öğretmen davranışları konusundaki ideallerini belirlemek ve karşılaştırmak için 21soruluk Likert tipi ölçeği yanıtlamışlardır. Ölçek, ikinci dil öğretimi ile ilgili çeşitli konuları içermektedir: cinsiyet, mezun olunan lise ve öğrencilerin geldikleri şehir, başarıları yüksek ve düşük öğrencilerin algılamaları, öğretmenin anadilinin İngilizce olması ve olmaması ve öğretmenlerin mezuniyet dereceleri ile ilgili faktörler çerçevesinde bir karşılaştırma yapılmıştır.Bulgular, öğretmenlerin, daha ilk günden sınıfta yabancı dilin konuşulmasını istemesine, öğretmenin dış görünüşüne özen göstermesine, öğrencilerin dili sınıf dışında kullanmasını istemesine, öğretmenin ikinci dil edinim kuramlarına aşina olmasına, öğrencilerin yabancı dili kullanarak sınıf arkadaşlarından sorular yoluyla bilgi edinmesini gerektirecek etkinlikler kullanmasına ve dersi hazırlayıp düzenlemesine öğrencilerden daha fazla önem verdiğini ortaya koymuştur. Diğer yandan, öğrencilere yanlış cevaplarının neden doğru olmadığını hemen açıklamak, öğrencilere dersten sonra yardımcı olmak ve öğrettiği yabancı dili hem dilbilgisi hem de sesletim yönünden anadili gibi öğrencilerin öğretmenlerden daha fazla önem verdiği konular olarak ortaya çıkmıştır. Buna ek olarak, öğretmen ve öğrencilerin en fazla hemfikir olduğu konular: öğretmenin öğrencileri arasında ayrımcılık yapmaması, mizah anlayışına sahip olması, sınıfta disiplini sağlaması, öğrencilerin sorunlarına karşı hassas olması ve öğrencilerin kaygısını azaltmak için küçük grup aktiviteleri kullanmasıdır. Ayrıca, sınıfta disiplinin sağlanması, dilbilgisini kuralları açıklamadan önce yapılarla ilgili örnekler vererek öğretilmesi ve öğrenciler arasında ayrımcılık yapmaması erkek öğrencilere kıyasla kız öğrencilerden daha fazla görüş birliği almıştır. Fakültelerinde İngilizce eğitim görecek olan öğrenciler, öğretmenin öğrencilerin dili sınıf dışında kullanmasını istemesine Türkçe eğitim görecek öğrencilerden daha fazla önem vermişlerdir. Anadili İngilizce olan ve olmayan öğretmenlerin algılamaları arasında anlamlı farklılıklar gözlenmiştir. Öğretmen ya da öğrencilerin etkili yabancı dil öğretimi uygulamaları konusundaki inançları ile öğrencilerin sınav başarıları arasındaki ilişki ve başarıları yüksek öğrencilerle düşük olan öğrencilerin algılamaları arasındaki fark konusunda çeşitli negatif ve pozitif ilişkiler bulunmuştur. Etkili yabancı dil öğretmenlerinin bazı özellikleri konusunda inançları öğretmenleriyle eşleşen sınıflar sınavlarda daha başarılı olmuşlardır. Sonuç olarak, öğrenci ile öğretmenin inançları, etkili öğretmenin bazı özellikleri konusunda ne kadar uyum gösterdiyse, o öğrencinin başarı oranının o kadar arttığı gözlenmiştir. It is believed that foreign language teachers and students might hold similar or different views on effective foreign language teaching. These views are thought to result in various ways, which may affect the success and satisfaction of the learners. Based on this knowledge, this study aimed at examining the similarities and differences between students? and teachers? perception of effective foreign language teaching.43 English instructors (10 native, 33 non-native speakers of English) and their 647 students at the English Preparatory School of a foundation university located in Istanbul responded to a 21-item Likert-scale questionnaire to determine, compare and contrast teachers? and students? ideals of effective teacher behaviors. Several issues in L2 teaching were included in the questionnaire; a comparison was made in terms of the following factors: gender, high school type and hometown of students, high achieving and low achieving students? perceptions, teachers? being a native speaker or not and their graduate degree.Findings revealed that unlike the students, the teachers placed more importance on speaking the target language beginning the first day of class, teacher?s being attentive to his or her appearance, having the students use the target language outside of class, being familiar with theories of Second Language Acquisition, using information gap activities, and preparing and organizing the lesson. Yet, addressing errors by providing immediate explanations, teacher?s helping students after class time, and speaking the foreign language with native-like control received greater student agreement than teacher agreement. In addition, the highest agreement between students and teachers were about teacher?s not discriminating among students, having sense of humor, maintaining discipline in class, being sensitive to students? problems, and using small group activities to reduce learner anxiety. Moreover, maintaining discipline in class, teaching grammar by giving examples of grammatical structures before explaining the grammar rules, and being treated fairly showed a greater female student agreement than male student agreement. Students who will have an English-medium instruction at their faculties agreed more with the teacher?s requiring students to use the language outside of class with other speakers of the language than students who will have a Turkish-medium instruction. Significant differences in perceptions were observed between native speaker teachers and non-native speaker teachers. Regarding the relationship between students? or teachers? beliefs about effective foreign language practices and students? success in the achievement tests, and the differences in perceptions between high achieving and low achieving students, results indicated several negative or positive relationships. Classes whose beliefs match with their teachers? about several characteristics were more successful in achievement tests compared to the ones that do not. Finally, results showed that the more the individual student and teachers? beliefs matched about several characteristics of an effective teacher, the higher success rate was observed for that student.
Collections