Ortaöğretim kurumlarında yönetici öğretmen iletişimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaöğretim okullarındaki yönetici-öğretmen iletişiminde öğretmen algılarının düzeyini belirlemek ve algılarını değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Yapılan araştırmaya, İstanbul İli, Kartal, Sultanbeyli ve Kadıköy ilçelerinden toplam 340 ortaöğretim okulu öğretmeni katılmıştır. Veriler, yönetici öğretmen iletişimini belirlemeye yönelik 30 maddeden oluşan bir ölçek ile elde edilmiştir. Yapılan istatistiksel analizler sonunda kısaca şu sonuçlara ulaşılmıştır:Öğretmenler, okul yöneticileri ile iletişimlerinin genellikle iyi düzeyde olduğunu, ?çok nadir? olarak iletişimde olumsuzluk yaşadıklarını belirtmişlerdir. Bununla beraber öğretmenlerin cinsiyete göre erkeklerin kadınlardan, yaşa göre 21-30 yaş aralığındaki öğretmenlerin diğer yaş grubundaki öğretmenlerden, branşa göre Fen-Matematik branşındaki öğretmenlerin diğer branş öğretmenlerinden, mesleki kıdem yıllarına göre kıdemi fazla olan öğretmenlerin kıdemi az olan öğretmenlerden yönetici-öğretmen iletişimini daha olumlu algıladıklarını ifade etmişlerdir.Eğitim fakültelerinden mezun olan öğretmenlerin, diğer fakültelerden mezun olan öğretmenlere göre ve yüksek lisans mezunu olan öğretmenlerin, lisans mezunlarına göre yöneticilerini iletişimde daha olumsuz algıladıkları tespit edilmiştir. Sosyo ekonomik düzeyi düşük semt okullarındaki öğretmenlerle akademik liselerde görev yapan öğretmenler yöneticilerini iletişim bakımından daha olumsuz olarak algıladıklarını ifade etmişlerdir. İletişim becerileri ile ilgili kurs, seminer veya eğitim alan öğretmenlerin, iletişim becerileri ile ilgili kurs, seminer veya eğitim almayanlara göre iletişim konusunda yöneticileri hakkındaki görüşlerinin daha olumsuz olduğu ortaya çıkarılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre okul yöneticilerine, öğretmenlere ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. The purpose of the study is to determine and evaluate the level of the teachers? perceptions of communication between teachers and administrators working at secondary schools. The sample group of the research consisted of 340 teachers at secondary schools in the districts of Kartal, Sultanbeyli and Kadıköy in Istanbul. The data were obtained from a scale with 30 items. The data were analyzed in terms of the frequencies, mean scores and standard deviations. Accordingly, the following results were found:Teachers state that there exists a good level of communication between teachers and school administrators, and very rarely experience communicational problems. In addition, the teachers in the age range of 21-30, Science and Math teachers, and ones that are more experienced have positive perceptions of the communication between teachers and school administrators.The graduates of Education Faculties and the teachers with MA degree have negative perceptions of the communication between teachers and school administrators. The teachers who work in the schools that are placed in lower socio-economic districts state that there exists a negative communication between teachers and school administrators. The teachers who received a course, seminar or instruction about communication skills have more negative perceptions when compared to the ones who did no receive.In accordance with the findings obtained in the study, some recommendations were made for school administrators, teachers, and researches.
Collections