Eğitim soruşturmaları hakkında öğretmen algıları?İstanbul ili Pendik ilçesi örneği?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, ?Eğitim Soruşturmaları? ilköğretim ve orta öğretim kurumlarında görevli öğretmenler tarafından değerlendirilmiştir.Araştırmadaki amaçların çözümüne ilişkin veriler, anket uygulaması yoluyla toplanmıştır. Hazırlanan veri toplama araçları, İstanbul ili Anadolu yakasında bulunan Pendik İlçesindeki İlköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerine öğretmenlere uygulama yapmaları amacıyla araştırmacı tarafından ulaştırılmıştır. Okuldaki öğretmen sayıları dikkate alınarak okul müdürlerine 72 tane anket verilmiştir. Okullardan geri dönen anket sayısı 210 olmuştur. Cevaplanan veri toplama araçları yine araştırmacı tarafından toplanmıştır. Ayrıca, veri toplama aracının uygulanması sürecinde örneklem grubuna, araştırmanın amacı ve yapısı hakkında gerekli bilgiler verilerek açıklamalar yapılmıştır. Araştırmanın önemini anlayan ve araştırmaya katılmayı kabul eden öğretmenlere veri toplama araçları uygulanmıştır. Araştırmanın gizliliği prensibi ile araştırmaya katılmayı kabul eden öğretmenlerden adı ve soyadı alınmamıştır. Öğretmenlerden toplanan anket; araştırmacı tarafından bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Bu işlem sırasında 10 öğretmenin anket; güvenilir bulunmadığı için, araştırma kapsamından çıkartılmışlardır.Araştırma kapsamında kullanılan ankette yer alan soruların; frekans ve yüzdelik dağılımları bulunarak; bulgular bölümünde tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında; anket ile toplanan bağımsız değişkenlere göre Öğretmenlerin Eğitim Soruşturmaları Bilgi Algıları Anketi ÖSBA) ve Öğretmenlerin Eğitim Soruşturmalarına Yönelik Tutum Anketi (ÖSTA) toplam ve alt boyut puanlarının farklılıklarını belirlemek üzere hipotez testleri yapılmıştır. Bağımsız değişkenlerin iki kategoriden oluştuğu ve dağılımların normal olduğu durumlarda hipotez testi olarak ilişkisiz grup ?t? testi kullanılmıştır.Bağımsız değişkenin ikiden daha fazla kategoriye ayrıldığı durumlarda ÖSBA ve ÖSTA anketleri toplam ve alt boyut toplam puanlarının farklılıklarını belirlemek üzere tek yönlü varyans analizi(ANOVA) analizleri yapılmıştır. Bu işlemlerde ilk etapta tüm alt boyutlara göre kategorik değişkenlerin aritmetik ortalamaları, standart sapmaları ve standart hataları bulunmuştur. Daha sonra puan varyanslarının homojenliğini saptamak üzere levene istatistik değerleri bulunmuştur. F testinde istatistiksel açıdan anlamlı farklılık bulunduğu durumlarda, fark bulunan alt boyutlar için etakare değerleri bulunmuş ve yorumlanmıştır. Son olarak yine anlamlı fark olduğu durumlarda, ikili kategoriler arasındaki farklılıkları saptamak üzere varyans analizini tamamlayıcı hesaplara(post hoc) geçilmiştir. Varyansların homojen olduğu durumlarda scheffe testi, varyansların heterojen olduğu durumlarda ise tamhane testi kullanılmıştır.Araştırma kapsamında öğretmenlerin soruşturmalar sonucunda ortaya çıkan sonuçların idareciler ve kurum çalışanları arasındaki ilişkileri ile ilgili algılama düzeyleri ile cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, iş pozisyonu, branş, iş yerindeki çalışma süresi ve medeni durum değişkenlerinin birbirine bağımlı olup olmadığını belirlemek üzere istatistiksel açıdan chi-kare tekniği kullanılmıştır.Araştırma kapsamında elde edilen tüm sonuçlar çift yönlü olarak sınanmış ve anlamlılık düzeyi en az 0,5 olarak kabul edilmiştir. Ayrıca 0,1 ve 0,01 düzeyinde anlamlı çıkan sonuçlar ayrıca tablolarda gösterilmiştir. Araştırmanın tüm istatistiksel analizleri SPSS for Windows paket program ile yapılmıştır In this study, `Education of the investigation` by teachers of primary and secondary schools have been assessed.The aim of the research relating to the resolution of data was collected through questionnaires and scale application. Preparing data collection instruments, the Pendik district of Istanbul on the Asian side of the primary school teachers who work with school principals to make the application has been reached by the researchers. Taking into account the number of teachers in schools, school principals were given 72 questionnaires and scales. 210 questionnaires and scales were returned from the schools. Data collection tools were collected by the researcher. During the implementation of the data collection tool to the sample group, the purpose of the research, the information needed about the structure and the explanations were given. The data collection instruments were administered to the teachers who understood the importance of the research and who agreed to participate in the research. The names and surnames of the teachers who agreed to participate in the research with the principle of confidentiality were not taken. Questionnaires and scales ,collected from the teachers, have been transferred to the computer by the researcher. During this process, the scales and questionaires of 10 teachers were eliminated from the the research scope because they aren?t found credible enough.The frequency and percentage distributions of the questions in the scope of this research have been found and findings have been paraphrased by the tables in the findings part. During the second phase of the research, according to the independent variables gathered by the survey, hypotheses were tested to point out the differences between the total and subscale scores of the Teachers? Training Investigations Information Perception Scale (ÖSBA) and the Teachers? Training Investigation of Attitude Scale (ÖSTA). In cases that consist of two types of arguments and where there is the normal distribution, unbound groups `t` test has been used as a hypothesis test.In cases that independent variables were divided into more than two categories, the one-way analysis of variance (ANOVA) analysis was performed to determine the differences between the total and subscale scores of ÖSBA and ÖSTA. In the first stage in this process all the sub-categorical variables? arithmetic mean, standard deviations and standard errors were found according to the all subdimensions. Then to determine the homogeneity of variance Levene statistic score values were found. In cases when statistically significant differences were found in the F-test, the etakare values were found and commented for the lower dimensions that differences were found. Finally, again in cases where significant differences, to determine the differences between double categories, the supplemental accounts (post hoc)to the variance analysis were adopted. Scheffe test where variances are homogeneous and tamhane test where variances are heterogeneous have been used.Research under the teachers' inquiry as a result of the result of the administrators and corporate staff, relations between the relevant detection levels and gender, age, education level and job position, industry, businesses in the study period and marital status variables are interdependent, and to determine the statistical chi-square technique is used.All results obtained during the study were tested as double-sided and the significance level was admitted at least, as 0,5. Also, at the level of 0,1 and 0,01 significant results were also shown in the table. All statistical analysis of the study was performed with SPSS for Windows package program.
Collections