Evaluation of the effectiveness of remedial class application: A sample study at a foundation university
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bir vakıf üniversitesinin hazırlık sınıfında uygulanan telafi programının etkililiğinin, odak grup görüşmelerine, bireysel görüşmelere ve anketlere bağlı olarak değerlendirilmesidir. Yapılan bu değerlendirmede program etkililiği; öğretmen, öğrenci, ders materyali ve ölçme ve değerlendirme faktörleri dikkate alınarak incelenmiştir. Odak grup görüşmelerinin, bireysel görüşmelerin ve anketlerin değerlendirilmesi, telafi sınıfı öğrencilerinin büyük bir bölümünün yılsonu sınavında başarısız olmalarındaki iç ve dış faktörlerin tanımlanmasını sağlamıştır.Araştırma sonuçlarına göre motivasyon eksikliği ve dil öğrenme stratejilerini bilmemeleri ve dolayısıyla kullanamamaları öğrencilerin yaşadığı dil öğrenme güçlüklerine neden olan iç faktörler olarak belirlenmiştir. Araştırmanın yapıldığı hazırlık okulunda devamsızlık üst sınırının 240 saat olması, öğretmenlerin öğretme stilleri ile öğrencilerin öğrenme stilleri arasındaki uyuşmazlık, bölümlerde eğitim dilinin Türkçe olması, öğrencilerin bölümlerine devam edebilmeleri için hazırlık okulunu başarıyla bitirme zorunluluklarının bulunmaması ve güz döneminde izlenen müfredatın öğrencilerin seviyelerine göre hızlı olması ise öğrencileri başarısızlığa götüren dış faktörler olarak ortaya çıkmıştır.Araştırma sonucunda İngilizce öğrenmede iç faktörlerin dış faktörlere oranla daha etkili olduğu gözlenmiştir.Bu çalışmada yapılan tartışmanın, müfredat geliştirmede ve öğrencilerin ve öğretmenlerin yaptıkları program değerlendirmesinde rol oynayan etkileşimsel faktörlerin önemini anlamada öngörü oluşturacağı düşünülmektedir. The aim of this study is to evaluate the effectiveness of the remedial class application integrated to the preparatory class programme at a foundation university depending on focus group and individual interviews and questionnaires. In this evaluation, effectiveness of the programme has been dealt with regarding the aspects such as teachers, students, instructional materials and assessment and evaluation. The evaluation of the focus group and individual interviews and the questionnaires made it possible to identify the internal and external reasons for the failure of the students in the final exam.In this research study, lack of motivation and knowledge about the use of appropriate language learning strategies have been identified as the internal reasons causing students to have language learning difficulties. The limit of absenteeism (240 hours), inconsistency between the teaching styles of the teachers and learning styles of the students, language of instruction of departments which is Turkish, lack of necessity of passing preparatory school for students to go on their education, and pacing of the curriculum applied in the fall semester have been found out as the external reasons for students? failure.In the research, internal factors were observed to play more effective role compared to the external ones in learning English.The discussion made in the study is hoped to provide insights into the significance of identifying the interactive factors playing an important role in curriculum development and programme evaluation from the point of view of the students and the teachers.
Collections