Hava taşımalarında taşıyıcının yükün ziya ve hasarından sorumluluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
?Hava Taşımalarında Taşıyıcının Yükün Ziya ve /veya Hasarından Sorumluluğu? adlı çalışmamızda ulusal mevzuatımıza ve uluslararası konvansiyonlara göre havayolu ile yapılan eşya taşımalarında taşıyıcının yükün ziya ve hasarı sebebiyle sorumluluğunun nasıl düzenlendiği üzerinde durulmuştur. Bununla birlikte ulusal ve uluslararası düzenlemeler karşılaştırmalı olarak incelenmek suretiyle aralarındaki benzerlik ve farklılıklar ortaya konulmuştur. Hava taşımalarını düzenleyen ulusal ve uluslararası kurallar bulunmaktadır. Bu kurallar arasında ?Uluslararası Hava Taşımalarına İlişkin Bazı Kuralların Birleştirilmesi Hakkındaki Konvansiyon (Varşova Konvansiyonu) ile bu konvansiyonu değiştiren protokoller ( Lahey ve 4 Sayılı Montreal Protokolleri) ve ulusal düzenleme olan Türk Sivil Havacılık Kanunu sıralanabilir. Çalışmamızda önem arz eden bu kurallar incelenerek hem ulusal hem de uluslararası düzenlemeler ele alınmıştır. Çalışmamız giriş, sonuç ve üç bölümden oluşmaktadır. Girişte konunun sınırlandırılması yapılmış ve çalışma kapsamındaki ulusal mevzuat ve konvansiyon hakkında genel bilgi verilmiştir. Birinci bölümde hava taşımalarına uygulanacak hükümler ulusal mevzuat ve uluslararası konvansiyonlar bakımından incelenmiştir. Ayrıca hava taşıma sözleşmesi, hukuki niteliği, türleri, taraf ve ilgilileri açıklanmıştır. İkinci bölümde hava taşıyıcısının sorumluluğunun hukuki niteliği, ziya ve hasar sorumluluğunun şartları ve taşıyıcının adamlarından sorumluluğu açıklanmıştır. Üçüncü bölümde ise taşıyıcının ziya ve hasar sorumluluğunun kapsamı, sınırlı ve sınırsız sorumluluk halleri üzerinde durulmuştur. Son olarak taşıyıcının sorumluluktan kurtulması ve sorumluluk davası ele alınmıştır. Çalışma sonuç ve öneriler kısmı ile sona ermiştir. In this thesis entitled ?The Liability of Air Carrier For Loss and Damage of Goods?, it has been aimed to set forth the regulations pertaining to the Liability of Air Carrier For Loss and Damage of Goods ; especially within the scope of the national regulations and international conventions in comparison with the differences and similarities with eachother. In this thesis entitled ?The Liability of Air Carrier For Loss and Damage of Goods?, ?The Convention on the Unification of Certain Rules of Law relating to International Air Carriage (Warsaw Convention) and its amendements, Hague and Monreal Rules numbered 4, national regulations and Turkish Civil Aviation Code has been examined.The study comprised of an introduction, a conclusion and three chapters. The introduction part draws the limitation and scope of the study and also presents general information regarding the national regulations and International Conventions. In the first part; the rules applicable to air carriage has been examined in accordance with the national and international regulations. In addition to those; air carriage contract, legal specification, types, parties and the concerned persons (parties) have been worked out. In the second part; the legal specification of an air carrier, the legal conditions for liability of loss and damage, servants and agents liability have been studied. At the end of our thesis, our determinations, findings, comments and suggestions have been expressed in conformance with the subject matter of the thesis.
Collections