Kurumsal sosyal sorumluluğun tüketici tutum ve davranışları üzerine etkisi: Türkiye İş Bankası örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde uluslararasılaşma, teknolojik gelişmeler, artan toplum bilincinin ve beklentisinin etkisiyle, işletme faaliyetleri farklı bir yaklaşımla değerlendirilmektedir. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) olarak bilinen bu yaklaşım, işletmeleri sadece kâr elde etme amacıyla hareket eden kurum olmanın dışına taşımıştır. İşletmeleri sosyal sorunlara duyarlı olmaya ve sorunlara çözüm bulmaya yönelten KSS uygulamaları, artık yeni bir başarı ölçütü haline gelmiştir. İşletmeler finansal performanslarının yanında uyguladıkları marka iletişim stratejileriyle KSS performansları ile de tüketicinin tercihini etkilemektedir. Bu bağlamda marka iletişim stratejileri, kurumsal sosyal sorumluluk ve KSS'nin etkili olmasını belirleyen temel faktörler incelenmiştir. Araştırmanın uygulama bölümünde ise tüketicinin sosyal bilincine, sosyal olgulara, kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına yönelik tercihlerinin ve davranışlarının anket yöntemiyle belirlenerek, KSS'nin demografik özelliklerle ilişkisi ortaya konulmak istenmiştir. Bu bağlamda, KSS'nin tüketici tutum ve davranışı üzerine etkisi Türkiye İş Bankası örneklemiyle araştırılmıştır. Neticede yapılan araştırmada `KSS çalışmaları tüketici tutum ve davranışı üzerinde etkilidir' hipotezi çeşitli istatistiki testlerle sınanarak doğrulanmıştır. Yabancı kaynakların daha çok ele aldığı KSS ile tüketici tutum ve davranışlarını konu alan çalışmaların, ülkemizde de artması hem toplum açısından hem de araştırma konusu açısından bakıldığında önem arzettiği düşünülürse pratikte de yararlı bir kaynak olacağı beklenmektedir. In recent years, management activities are evaluated with a different approach with the effect of globalism, technological developments, increasing social consciousness and expectation. The approach known as Corporate Social Responsibility (CSR) took enterprises beyond the situation in which corporations used to act with the only purpose of profit making. CSR applications which encourage enterprises to be sensitive to social issues and to find solutions to problems, became a measurement of success. Enterprises effect choice of consumers not only with financial performance but also with CSR performance and brand communication strategies they implement. In this context, brand communication strategies, corporate social responsibility and main factors which designate effectiveness are analyzed. In the implementation part of the research, consumer?s preferences and behaviors with respect to social consciousness, social facts and study of corporate social responsibility are determined with questionnaire method. Relation between CSR and demographic properties is explained. Effect of CSR on consumer behavior is researched in the light of case of Türkiye İş Bankası. As a result of the research, the thesis ?CSR studies have an effect on consumer behavior? is confirmed by examining with different statistical tests. Accumulation of studies in our country that are about CSR and consumer behavior and that take place more in foreign resources, is expected to be a useful resource in either practice since its being important in terms of society and research topic.
Collections