İlköğretim okullarında okul müdürlerinin yaptığı denetimin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterliliklerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, İstanbul ili, Beyoğlu ilçesindeki ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin ?okul müdürlerinin yaptığı denetimin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterliliklerine etkisine? ilişkin görüşlerini almaktır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın evreni, 2010-2011 öğretim yılında, İstanbul ili, Beyoğlu ilçesindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerden oluşmaktadır. İlçede 25 ilköğretim okulu bulunmaktadır. Araştırmanın örneklemini belirlemek amacı ile Beyoğlu İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü'nden okul isimleri ve öğretmen ve yönetici sayıları alınmıştır. Toplam 500 ölçek dağıtılmış, ancak 332 ölçek geri dönmüştür. Bunlardan 33'ü yönetici ve 299'u öğretmendir.Araştırmada, Danışman Öğretim Üyesi ve araştırmacı tarafından geliştirilen ?okul müdürlerinin yaptığı denetimin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterliliklerine etkisi? isimli ölçek kullanılmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS18.0 istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Sonuçta, okullarda yapılan denetimlerin öğretmenlerin mesleki ve gelişim yeterlilikleri çalışanların cinsiyete, medeni hallerine, öğrenim düzeyine, kıdem sürelerine çalışanların görevlerine, denetim sayısına ve müfettişlerin denetim durumuna göre farklılık göstermemektedir. Okullarda yapılan denetimlerin öğretmenlerin mesleki gelişim ve yeterlilikleri okul müdürlerinin denetim durumuna göre farklılık göstermektedir. Okullarda denetimin sadece okul müdürleri tarafından yapılması görev farklılığına göre değişmekte, sadece müfettişler tarafından yapılması görev farklılığına göre değişmemektedir.Anahtar Kelimeler: Okul Müdürü, Denetim, Eğitim Denetimi, Mesleki Gelişim, Öğretmen, Yönetici The aim of this research is taking opinions of administrators and teachers working in primary schools in Beyoglu district of Istanbul, Turkey regarding `effect of inspections made by school principals over career development and qualifications of teachers`. Screening model was used in the research. The universe of this research is composed of administrators and teachers working in Beyoglu district of Istanbul, Turkey in academic year of 2010-2011. There are 25 primary schools in the district. On the aim of determining the paradigm of the research, the names of schools and the numbers of teachers and school administrators are taken from Beyoglu District Directorate of National Education. Total of 500 questionnaires are distributed but only 332 of them returned back answered. 33 of them are administrators and 299 of them are teachers. In this research, the question naire named `effect of inspections made by school principals over career development and qualifications of teachers` was used developed by the researcher. The data obtained from the research have been analyzed in computer environment by using SPSS statistical software. As the result, `effect of inspections made by school principals over career development and qualifications of teachers` differs not by gender, marital status, education level, veteran status, duties of employees, number of inspections and supervision of inspectors. The `effect of inspections made by school principals over career development and qualifications of teachers` differs by the inspection situation of school principles. The inspections made only by school principles differ by duty different nes and made only by inspectors differ not by duty differentness.KeyWords: School Principal, Inspection, Educational Inspection, Career Development, Teacher, Administrator
Collections