A Computer based degaussing range
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bilgisayar Tabanlı Degaussing İstasyonu Degaussing gemilerin magnetik alanının azaltılması için kullanılan yöntemlerden biridir. Amacı magnetik etkileşimli mayınlara karşı gemileri korumaktır. Degaussing merkezleri de bu amaca hizmet ederler. Gemilerin magnetik alanları bu merkezlerde sınanarak, oldukça düşük, magnetik etkileşimli mayınların sezemeyeceği, değerlere getirilir. Böylelikle gemi mag netik mayınlara karşı korunmuş olur. Bu yöntemin temelleri, magnetik mayınlarla ilk defa karşılaşılmış olan 1940 yıllarında ortaya konmuştur. 20 Kasım 1939 da ingiltere' de Thames Estuary adlı gemi mayına çarpmıştı, ilk çalışmalar bu tür mayınlar üzerinde yapılmış ve patlamamış bir mayın üzerinde yapılan incelemelerde çalışma prensibinin magnetik esaslı olduğu belirlenmiştir. Tetikleme dev resinin magnetik alanın düşey bileşeninin değişmesinden etkilendiği belirlendi. Bu tetikleme devresi (fünye) patlayıcıyı ateşleyen devreyi kontrol edimekte idi. II. Dünya Savaşı sırasında Almanya'nın geliştirdiği magnetik deniz yatağı mayınları, o zamana kadar kullanılan klasik yüzer mayın tarama sistemlerini etkisiz kılarak, 3 ay içinde 44 geminin batmasına yol açmıştır. İlk deniz yatağı ve dip mayınları etkileşim tipindeydi, ancak zamanla akustik ve basınç fünyelerinin de eklenmesi İle daha etkili hale gelmiştir. Bu mayınlar halen etkili bir silah olarak kullanılmaktadır.Böyiesi bir tehlikeye karşı korunmak gerekliliği sürmektedir. Türk Deniz Kuvvetleri bünyesinde bu amaca hizmet eden bir çok istasyon vardır. Bu istastonlarda farklı özellikler ve farklı teknolojiler kullanılmıştır, istanbul' da bulunan projenin yapıldığı desaussing istasyonu, 1940' iarın teknolojisi ile kurulmuş. Bu istasyonda yapılan ölçümler tek bir doğrultuda, düşey doğrultudaki magnetik alan üzerine kurulmuştur. Gerçekte magnetik mayınların patlamasında en etkin role magnetik alanın düşey bileşeni oluşturmaktadır. Diğer bileşenlerin etkileri ihmal edilebilir derecede küçüktür. Deniz Kuvvetlerinde üç boyutlu degaussing işlemlerinin yapılabildiği merkezler de bulunmaktadır. Ancak istanbul' da bulunan bu istasyonun çağdaşlaştırılması projesi, ölçme boyutlarında değişiklik yapılmaksızın gerçekleştirilmiştir. Bir degaussing istasyonu iki bölümden oluşur, ilki gemilerin magnetik alanının ölçülmesi için üzerinden geçtikleri sargıların oluşturduğu denizaltı bölümü, diğeri üretilen işareti işleyip değerlendiren kıyı bölümüdür, önceki paragrafta açıklandığı gibi yapılan işlem ilk bölümün yani denizaltı bölümünün olduğu gibi korunması, gelen işaretleri değerlendirmede teknoljik yeniliklerin uyarlanmasıdır. Yenileştirme çalışmaları için öncelikle eski sistemin tanımının iyi yapılması, kullanılan eleman ve tasarlanmış olan devrelerin detaylı olarak bilinmesi gereklidir. Bu amaçla eski sis tem elemanları ve sistemin aksak tarafları açıklanacaktır. Summary Degaussing is a method used to decrease ships' magnetic field in order to reduce the possibility of detection by a magnetic influenced mechanisms like magnetic mines. The aim is to reduce the magnetic field of the ship. The basic process to decrease the magnetic field of a ship is to produce another magnetic field nearly equal in strength but sign. Majority of warships equipped with coils for reducing the magnetic field. These coils consist of cur rent carrying conductors forming closed loops on or inside the ship. Also this coils are designed to reduce the vertical component of the magnetic field which is the most important component due to fire magnetic mines. The vertical component of the magnetic field consists of two component: per manent and induced. The permanent magnetic field of a ship does not change where induced magnetic field changes due to the geographical coordinates. Thus the degaussing of a ship must have some parametric values used for deciding quantity of the current flows through internal loops of ship. Degaussing ranges serve to control and decrease the mag netic field around the ship because of permanent and induced magnetization on ships. Although the first use of magnetic mine was in 1939 in England, they keep the im portance in war. Magnetic mines are supported by acoustic and pressure firing mechanisms. This project is done as a modernization project of a degaussing range belongs to The Turkish Navy. In the technological aspect, the former degaussing range is out of date. It need a technological support. The measuring technique and the underwater installation were kept same. The data acquisition, evaluation, calculation concepts are updated. In other words shore installation is totally changed. The software and hardware is design under a few objectives. The two most impor tant ones are - to break the user dependent structure of the former system, - to have a more reliable measuring system. Under these objectives it is decided to design both hardware and software in a modular way so that it can be easily updated or expanded for feature requirements. The old system consists of various circuits and a fluxmeter. The modernized sys tem is a real time processing system. This system is called `A Computer Based Degaussing Range` and in short `C B D R °. CBDR mainly consists of a hardware structure and software structure who communicates each other. Thus, hardware and software of the sys tem is interactive. Modular realization of the system is the best way to provide this interactive system. Both hardware and software is designed in a modular way. The modules of hardware and software are as follows: DC-
Collections