Üniversite öğrencilerinin kimlik statüleri ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, üniversiteye devam eden öğrencilerinin kimlik statüleri ile bağlanma stilleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Ayrıca kimlik statüleri ile cinsiyet, yaş, sınıf, anne-babanın eğitim düzeyi, anne baba ilişkileri, kardeş sayısı, doğum sırası, çalışıp çalışmama durumları, köy/kent kökeni arasındaki ilişki de araştırılmıştır.Araştırmanın örneklemini 2011-2012 eğitim öğretim yılında devlet ve vakıf üniversitelerinin Mühendislik, Mimarlık, İdari ve İktisadi Bilimler, Fen-Edebiyat, Eğitim ve Sağlık Bilimleri Fakültelerinde öğrenim gören, 1., 2., 3. ve 4. sınıfa devam eden internet üzerinden gönüllü olarak araştırmaya katılmayı kabul eden toplam 195 öğrenci oluşturmuştur. Katılımcılara ?İlişki Ölçekleri Anketi?, ?Benlik Kimliği Objektif Ölçüm Skalası? ve ?Kişisel Bilgi Formu? uygulanmıştır.Araştırmada, üniversite öğrencilerinin güvenli bağlanma stili puanları ile başarılı kimlik statüsü puanları arasında pozitif yönde, moratoryum kimlik statüsü ve kargaşalı kimlik statüsü puanları arasında ise negatif yönde anlamlı ilişki bulunurken; korkulu bağlanma stili puanları ile moratoryum kimlik statüsü puanları ve kargaşalı kimlik statüsü puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Kaçınan bağlanma sitili puanları ile de moratoryum ve kargaşalı kimlik statüsü puanları arasında pozitif yönde anlamlı ilişki bulunurken; saplantılı bağlanma stili puanları ile kimlik statüleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Üniversite öğrencilerinin kimlik statüleri ile yaş, sosyoekonomik düzey ve doğum sırası arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kimlik statüleri, Bağlanma stilleri The purpose of this study, is ?examining the relationship between the identity status and attachment style of the university students?. Beside of this purposes, the relationship between identity status and sex, age, class, the education status of parents, number of sisters/brothers, job status, being village/city habitants, were also researched.The examples of this study were performed by 195 students who were students at first, second, third and fourth class of engineering, architecture, business administration, sciences, education and healt sciences faculty of government and private universities in 2011-2012 and accepted to attend the study at internet voluntarily. The attendees filled the ?Relationship Scale Questionnaire?, ?Objective Measure of Ego-Identity Status? and also personel information form.On this study; as, a positively relationship was found between the secure attachment style points of the university students and identity achivement points and a meaningful negatively relationship between the moratorium and identity diffussion; a meaningful positively relationship was found between their anxious attachment style points and moratorium and identity diffusion study points. As, a positively meaningful relationship was found between avoided attachment style points and moratorium and identity diffussion, however no meaningful relationship was found between preoccupied attachment style points and identity status. A meaningful relationship was found between identity status and age, socioeconomic level, time of birth of university students.Key Words: Identity status, Attachment styles.
Collections