Meslek liseleri ve mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıkları: İstanbul ili Anadolu yakası örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılı kapsamında, İstanbul ili Anadolu yakasındaki mesleki eğitim merkezleri ve meslek liselerinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin örgütsel bağlılıklarının incelenmesi ve sonuçlarının ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Nitel bir yaklaşımla gerçekleştirilen araştırmanın verileri, daha derinlemesine inceleme yapmak amacıyla görüşme türlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğiyle toplanmıştır. 25 kültür dersi öğretmeniyle yapılan görüşmelerde, araştırmacı tarafından 2 uzman denetiminde hazırlanan ?Örgütsel Bağlılık Araştırması Formu? kullanılmıştır. Araştırmanın verileri, formlardaki notların ve ses kayıtlarının düzenlenmesinin ardından nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir.Yapılan görüşmelerde meslek liseleri ve mesleki eğitim merkezlerinde görev yapan kültür dersi öğretmenlerinin, bu okullarda çalışma konusundaki düşünceleri, meslek öğretmenleri ve öğrenciler hakkındaki görüşleri, mesleki okullara karşı gösterdikleri örgütsel bağlılıkları ve bu bağlılığın alt boyutları açısından nasıl şekillendiği irdelenmiştir. Elde edilen bulgular, kültür dersi öğretmenlerinin mesleki okullarda çalışmak istemediğini ve bu okullarda bulunmaktan dolayı memnuniyetsiz olduklarını ortaya koymaktadır. Öğretmenler bu okullarda, istenmeyen öğrenci davranışlarıyla daha fazla karşılaştıklarını, öğrencilerin bilgi olarak yeterli düzeyde olmadıklarını, uygulanan müfredat programını ve ders kitaplarını mesleki bir okul için uygun bulmadıklarını, kendilerine meslek öğretmenlerine nazaran daha az önem verildiğini, akademik anlamda köreldiklerini ifade etmişlerdir. Araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamı, mevcut çalıştıkları mesleki okul yerine Anadolu, fen, sosyal bilimler veya genel lise gibi üniversite eğitimine yönelik okullara geçmek istediklerini belirtmişlerdir.Görüşmelerde elde edilen verilere göre mesleki okullarda çalışan kültür öğretmenleri daha çok devam bağlılığına sahiptir. Ayrıca normatif bağlılık özellikleri gösteren öğretmenler de vardır. Ancak hangi bağlılık özelliğini gösterirse göstersin araştırmaya katılan öğretmenlerin tamamı, branşlarını daha iyi icra edebileceklerine inandıkları diğer okullarda çalışmak istemektedir. This research was made within the scope of the academic year 2011-2012. In this study, the Anatolian side of Istanbul, the cultural lesson teachers working in vocational high schools and vocational training centers were examined. Organizational commitment of teachers are investigated and results are evaluated. Research carried out a qualitative approach. More in-depth interviews to examine the types of data collected from semi-structured interview technique. Interviews were done with 25 cultural lesson teachers. Prepared by the researcher with the supervision of two experts , `Organizational Commitment Survey` form was used. The data were analyzed using the technique of descriptive analysis of the qualitative research approach.In the talks, discussed thoughts of the cultural lesson teachers about working in vocational schools, students views, their organizational commitment to vocational schools and how it is shaped in terms the dimensions of commitment were examined. The findings show that cultural lesson teachers did not want to work in vocational schools. In addition, due to be in these schools, teachers reveal that they are not dissatisfied. Teachers in these schools expressed that they encountered more undesirable student behaviors. Also the study knowledge of students are not sufficient. Curriculum and textbooks are not suitable for the vocational school. Course information of teachers, student is weakened due to lack of interest. teachers themselves feels insignificant. All participating teachers wants to work with other schools than vocational school. Because this schools are as stated schools providing university education.According to data from the interviews, culturel teachers working in vocational schools have commitment of continue. In addition, there are also teachers displaying characteristics normative commitment. However, all of the teachers participated in this research wants to work at other schools. Type of commitment does not really matter at this stage.
Collections