İl eğitim denetmen yardımcılarının seçilme ve yetiştirilme süreçlerine ilişkin eğitim denetmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir eğitim kurumunun amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, eğitimin bütünlüğü ve eğitim sonucu çıkan ürün için büyük önem taşır. Eğitimi etkileyen sistemler arasında bütünleşmenin sağlanması ve her bir sisteme belirlenen amaçlar doğrultusunda, bütünlük bozulmadan rehberlik ve denetim yapılması zorunludur. Bu hizmeti gören denetmenlerin de seçimi ve yetiştirilmesinde aranılacak nitelikler büyük önem taşımaktadır.Bu araştırmanın amacı, il eğitim denetmen yardımcılarının seçilme ve yetiştirilme süreçlerine ilişkin, eğitim denetmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda, il eğitim denetmen yardımcılığı seçme sınavına katılabilmek için belli bir süre öğretmenlik tecrübesinin olması gerektiği, eğitim denetmen yardımcılarının seçilme sürecindeki sözlü sınavların objektif olarak yapılmadığı, bu sınavlarda kriterlerin tam olarak belirlenmesi gerektiği, seçme sınavına girebilmek için yüksek lisans, doktora ve yabancı dil bilme şartının olması, 3 yıllık yetiştirme sürecinin inceleme-araştırma, teftiş ve denetim, rehberlik ve soruşturma yapabilme yeterliği kazandırmaya yönelik ve uygulama ağırlıklı olması gerektiği, denetmen yardımcılarının yetiştirilme döneminde daha nitelikli hizmetiçi eğitim verilmesi, deneyimli denetmen sayısının az olduğu bölgelere atanan denetmen yardımcılarının kendisini yetiştirmesinde bu durumun olumsuzluk yarattığı, denetmen yardımcılarının birden fazla ilde farklı rehber denetmenlerle çalışmalarının sağlanmasının gerektiği gibi sonuçlar elde edilmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen bulgulara göre, denetmen yardımcılarının seçilme ve yetiştirilme süreçlerine ilişkin bir takım öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Kelimeler : İl Eğitim Denetmeni, Teftiş, Seçme, Yetiştirme Employment status of an educational institution for the purposes of evaluation, education and training as a result of the integrity of the product is of great importance to. Affecting the provision of training and integration between systems in accordance with the purposes specified in each system, integrity, guidance and supervision must be held intact. Requirements concerning the selection and training of inspectors qualities which this service is of utmost importance.The purpose of this study, processes and training for elected deputy auditor for the provincial education, training supervisors to evaluate ideas. For this purpose, semi-structured interviews were conducted qualitative research data collection techniques. Obtained as a result of the research findings, the provincial deputy superintendent of education to participate in the selection examination and should have experience of teaching a certain period of time, training, supervising assistant made the selection process as objective oral exams, these exams should be complete description of the criteria for the selection exam to enter the master's, doctoral and that the requirement of knowledge of a foreign language, 3 years of study and research training process, inspection and control, guidance, and be able to make inquiries and applications to gain weight should be, in the training of assistant inspector-service training of more qualified, experienced supervisor is less than the number of assistant inspector assigned to the regions The drawback of this situation creates educate himself, supervising assistants work inspectors guide the ongoing need for more than one province, such as different results were obtained.According to the obtained results, the selection and the training of assistant supervisor number of proposals have been developed processes.Keywords: Provincial Education supervisor Inspection, Selection, Training
Collections