İlköğretim okulu öğretmenlerinin yöneticilerinde gözlemledikleri ego durumları ile örgütsel güven arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde Transaksiyonel Analiz ve Ego durumları kavramı, güven kavramı örgütsel güven kavramı üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde araştırmanın modeli belirtilmiştir. Üçüncü bölümde; bulgular ve yorumlara yer verilmiştir. Dördüncü bölümde ise; sonuç, tartışma ve öneriler anlatılmıştır.Bu araştırmanın amacı; resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin, yöneticilerinde gözlemledikleri ego durumları ile örgütsel güven düzeyi arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olup olmadığını saptamaktır.Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın evrenini; 2011-2012 eğitim yılında, İstanbul ili Maltepe ve Tuzla ilçelerindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise; evrenden basit tesadüfi örnekleme yöntemiyle seçilmiş 203 öğretmenden oluşturulmuştur.Veri toplama aracı olarak; Yılmaz (2005) tarafından geliştirilen ?Örgütsel Güven Ölçeği? ve Arı (1989) tarafından geliştirilen ?Ego (Ben) Durumları Ölçeği? kullanılmıştır.Veri çözümlemek amacıyla, ?Örgütsel Güven Ölçeği? ile elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak, ?Ego Durumları Ölçeği? ile elde edilen veriler bu ölçeğe özgü geliştirilen bir bilgisayar yazılımı kullanılarak bilgisayar ortamına aktarılmıştır. İki ölçek arasındaki ilişkinin saptanabilmesi amacı ile SPSS programı yardımıyla Spearman Korelasyon analizi uygulanmıştır.Yapılan istatistiksel analizler sonucunda resmi ilköğretim okulu öğretmenlerinin, yöneticilerinde gözlemledikleri ego durumları ile örgütsel güveni düzeyi arasındaki ilişkinin türünün ve düzeyinin ego durumlarının alt gruplarında farklılık gösterdiği saptanmıştır.Genel olarak, resmi ilköğretim okulu öğretmenlerinin, yöneticilerinde gözlemledikleri ego durumları ile örgütsel güven düzeyi arasındaki ilişki incelendiğinde; iki değişken arasında anlamlı ve pozitif yönlü bir ilişki bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. This research is constituted as 4 sections. In the first section, it is stuted Transactional Analyse and Ego States commonsense Trust commansense, Organizational Trust commansense. In the second section, the model of the research is stated. Inthe third section, it isi stated the evidence and the comments. In the fourth section; the result, the disccussion and the suggestions are given.The reason of this research is, determining the meaningful relationship between the organizational trust level and the ego states which are organized by the admininistrators.In this research the relational model is used.The universe of the research is situated by the teachers who have been working at Maltepe and Tuzla district state schools in 2011-2012 academic year. The sample of this research is constituted 203 teacher who havw bwwn selected by the sample random sampling.?Organizational Trust Scale? which was developed by Yılmaz (2005) and ?Ego States Scale? which was developed y Arı (1989) is used by means of data collection.As the reason of analayzing data, the works are transferred by the computer hardware datas which are developed by the?Ego States Scale? and ?Organizational Trust Scale? by using The SPSS Programme datasç The Spearmann Correlation Analyse and the SPSS programmes have been used to find out the relationship between datas.It has been found meaningful and vertical relationship between the ego states and the organizational trust level among the teacher who work at the primary state schools and the administrators. However it has been found out the ego states have been effected the organizational trust scale by the rate of 10 percentype.
Collections