Dershane öğretmenlerinin iş tatmini ve yöneticilerden algılanan sosyal destekleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, dershane öğretmenlerinin iş tatmini değişkeni ve yöneticilerden algılanan sosyal destekleri değişkeni arasındaki ilişki incelenmiştir. Aynı zamanda kişisel bilgi formundaki değişkenlerin iş tatmini ve algılanan sosyal destek üzerindeki etkileri incelenmiştir.Bu çalışmanın örneklemini İstanbul ili, Kadıköy ilçesindeki özel dershanede çalışan 60 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada, ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Minnesota İş Tatmini Ölçeği? (Weiss, Davis, England ve Lofquist, 1967) ve ?Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği? (Zimet, Dahlem, Zimet ve Farley, 1988) kullanılmıştır. Öğretmenlerin verdiği cevaplar doğrultusunda, SPSS (Statistical Package for Social Sciences) paket programı kullanılarak analizler yapılmıştır. Öncelikle katılımcı öğretmenlerin demografik değişkenlere göre betimsel analizi yapılmış, iş tatmini ve çok boyutlu algılanan sosyal destek düzeylerine ilişkin veriler sunulmuştur.İş tatmini ile sosyal destek düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını bulmak için, Regresyon analizi yapılmış; değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadıklarını saptamak için, normal dağılım incelemesi sonucunda T-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) yapılmıştır.Tüm istatistiksel analizlerde, 0,05 anlamlılık derecesi göz önünde bulundurulmuştur. Yapılan çalışma sonucunda dershane öğretmenlerinin yöneticilerden algılanan sosyal destek ve iş tatmini arasında ilişkiler olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgulara göre sonuçların anlamlı olduğu görülmektedir. Genel olarak, dershane öğretmenlerinin iş tatmini ve yöneticilerden algıladıkları sosyal destek arasında anlamlı bir farklılık olduğu görülmektedir.Anahtar Kelimeler: İş Tatmini, Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek, Eğitim, Dershane, Öğretmen. In this research, the relationship between the study prediction variable of teaching institution teachers and variable of social support perceived from managers were examined. Besides, effects of the demographic variables in relation to the perceived social support and job satisfaction were examined.The sample of this study consist of sixty teachers who work in a private teaching institution in Kadıköy, Istanbul. In the research, ?Personal Information Form? , Minnesota Job Satisfaction Scale (Weiss, Davis England and Lofquist, 1967) and Multidimensional Perceived Social Support Scale (Zimet, Dahlem, Zimet and Farley, 1988) were used. In accordance with answers received from the teachers, some analyses were carried out by using SPSS (Statistical Package For Social Sciences) package. Primarily, descriptive analysis was carried out according to demographical variables of participants. Secondly, data related to the study prediction and multidimensional perceived social support levels were submitted.Regression analysis was carried out in order to determine if there is any significant connection between the study prediction and the social support levels. For determining if they differentiate according to the variables, as a result of normal distribution research T-Test, One-way Analysis of Variance (ANOVA) was carried out. All the statistical analysis are done by considering 0,05 meaningfulness level.As a result of the study, teaching institution teachers administrators observed that the perception of the relations between social support and job satisfaction. According to the findings of the results appears to be a significant. İn general, there is significant difference between social support perceived from managers and job satisfaction.Keywords: Job Satisfaction, Multidimensional Perceived Social Support, Education, Private Teaching Institution, Teacher.
Collections