The differences of classroom management styles in experienced and novice english teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, hem özel hem de devlet ilköğretim ve lise okullarındaki İngilizce sınıflarındaki sınıf yönetimi hakkında öğretmenlerin görüşlerini araştırmak amacı ile yapılmıştır. Çalışmanın odak noktası, tecrübeli ve tecrübeli olmayan İngilizce öğretmenlerinin sınıf yönetim tarzlarındaki farklılıkları göstermektir. Çalışmaya Türkiye'de bulunan farklı yirmi beş ilköğretim ve lise okullarından yüz İngilizce öğretmeni katılmıştır. Katılımcılara bir anket verilmiştir. Sözü edilen veri 2012-2013 öğretim yılının birinci döneminde toplanmıştır.Çalışma tecrübeli öğretmenlerin sınıf kurallarına daha bağlı kaldığını, diğer yandan yeni başlayan öğretmenlerin ise daha esnek davrandığını göstermiştir. Tecrübeli öğretmenler genellikle öğrencilerinin sınıf içerisinde serbest bir şekilde davranmalarına izin vermezler ve planları dışına çıkmazlar.Çalışmadaki bu bulgular; Türkiye'deki yirmi beş farklı ilköğretim okulları ve liselerle sınırlı olduğundan bu araştırmanın sonuçlarını genellemek tam anlamıyla uygun olmayabilir. Bununla birlikte; öğretmenlerin hem özel hem de devlet ilköğretim ve lise okullarındaki sınıf yönetimi için İngilizce sınıflarında karşılaşılan bazı yaygın problemler ve onların bu problemler hakkındaki düşünceleri üzerine genel bir fikir verebilir.Anahtar Sözcükler Sınıf Yönetimi ,İngilizce öğretmenleri This study investigated the beliefs of the teachers about classroom management in EFL classes in both private and state primary and high schools. The focus of the study was on the differences of classroom management styles in experienced and novice english teachers.100 English language teachers at different twenty five primary and high schools in Turkey, participated in this study as subjects. They were given a questionnaire. The data was gathered during the autumn of the 2012 - 13 academic year.The data analysis showed that experienced teachers are more depended on rules and structures while novice teachers are more flexible. Experienced teachers generally do not let students to behave freely in the classroom. They usually do not exceed their rules and try to stay within their plans. The findings showed that there have been various problems related to those such as, teacher talk, giving instructions, keeping the students on task, learner autonomy , motivation, managing constraints, classroom rules and possible problems.Since these findings in this study are limited to these kinds of problems in twenty five different primary and high schools in Turkey, it may not be completely true to generalize the results of this research. However, it may give a general idea about the subjects? beliefs and the some common problems of the EFL classes for the classroom management in both private and state primary and high schools.Key Words Classrom Management, EFL Teachers
Collections