Konar-göçerlik ile yerleşik yaşamın sosyo kültürel incelemesi: Sarıkeçililer üzerine alan çalışması, 2012
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugünün hızla değişen ve dönüşen dünyasında modern yaşamların çeşitliliği, türlü teknolojilerle geliştirilmeye çalışılırken insanlık tarihinin bilinen en eski yaşam biçimlerinden olan konar-göçer yaşamın halen sürdürüldüğü gerçeği ve bu gerçekliğin araştırılmasının gereği tezin çıkış noktasını oluşturmaktadır. Günümüz yaşam koşullarının, daha modern yaşamlara doğru değişim gösterdiği ve artık konar-göçer yaşamın dikkate alınmadan biçimlendiği gözlenmektedir. Nihai şekliyle yerleşik yaşama yerini geç de olsa bırakacağı öngörülen konar-göçer yaşamın bugünkü son temsilcileri ise Anadolu'da kışın Mersin, yazın Konya sınırları içinde hayvancılık üzerine geçim yaparak yaşayan ve bu yaşam tarzını dönüştür(e)meyen Sarıkeçili Yörükleridir. Konar- göçer yaşamın bu son temsilcileri, artık modern dünyada kabul görmeyen yaşam biçimleri ile ciddi anlamda zorlandıklarını belirtirken, artık kaçınılmaz bir dönüşümün eşiğinde olduklarının da farkındalar. Bu bağlamda yerleşik yaşama doğru dönüşümlerini, zaman içersinde nasıl gerçekleştirecekleri, onları bekleyen muhtemel sorunlar ve onların beklentileri bu tezin konusuna temel teşkil etmektedir.Anahtar sözcükler: Toplumsal Değişim, Toplumsal Evrim, Konar-göçer Yaşam, Yerleşik-Köy yaşamı, Yörük, Sarıkeçililer While efforts are for diversification of the modern lives by means of various technologies in the rapidly changing and transforming world today, the fact that nomad life, one of the oldest life styles throughout the human history, still exists and study of this fact constitute the starting point of this thesis. Today, life conditions change into more modern life styles and are formulized, giving no heed to the nomad way of life. The latest representatives of the nomad life, presumed to eventually turn to the permanent settlement, albeit late, are Sarıkeçili Yoruks that make their living by stockbreeding in Mersin in the winter and Konya in the summer and do not/cannot change this way of life. While these latest representatives of the nomad life state they have seriously difficulty by their life style not recognized in the modern life, they are also quite aware to be in the threshold of an inevitable transformation. In this context, how they will experience their own social transformation in future, possible potential problems they will encounter as well as their expectations all constitute the subject of this thesis. As the study is preferred to be a homogenous research, the nomad life culture is examined comparatively with Sarıkeçili Yoruk Villagersof the same branch that have turned to a settled-village life; and they are, in the light of the data gathered, scrutinized separately in the sections Findings and Discussion to draw conclusionsKey words: Social Change, Social Evolution, Nomad Life, Settled-Village life, Yoruk, Sarıkeçili people.
Collections