Velilerin okuldan beklentileri: Tuzla Orhanlı Lisesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İstanbul ili, Tuzla İlçesi, Orhanlı Lisesi öğrenci velilerinin okuldan beklentilerinin karşılanma düzeyini saptamak amacıyla 2012-2013 öğretim yılında okuldaki 450 veliden 346?sı üzerinden bir araştırma yapılmıştır. Bu amaçla bir ölçek uygulanmış; ölçeklerin 8?i geçersiz sayılmış ve değerlendirmeye alınmamıştır.Veli beklentileri ölçeği (BKDÖ) ve kişisel bilgiler formu kullanılmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır; birinci bölümde kişisel bilgilere ikinci bölümde 58 beklenti ifadesine yer verilmiştir.Okulun veli beklentilerinin ?yeterli? düzeyde karşılandığı tespit edilmiştir. Velilerin demografik özelliklerinin (cinsiyet, eğitim durumu, eşin eğitim durumu ve mesleği, ailenin gelir durumu, çocuk sayısı, eğitime devam eden çocuk sayısı ve çocukların öğrenim gördüğü sınıf seviyeleri) değerlendirmelerde kayda değer bir etkisi olmamıştır.Anahtar Sözcükler: Veli beklentileri, Ortaöğretim araçları, Eğitim. In 2012-2013 academic year, a survey of 346 parents out of 450 was conducted in Orhanlı High School in Tuzla-İstanbul to find out the school?s meeting their expectations. The parents were asked to complete the questionnaires which were handed out. Eight of them were incomplete and not used in the analyses.Parents? expectations scale (BKDÖ) and personal information form were.used. The scale consisted of two parts; the first part included personal information and the second part contained 58 expectation statements.It was found that the the school has met parents? expectations at a relatively satisfactory level. Parents? demografic characteristics (gender, education,,spouses? education and occupation, family income, number of children,the number and the grades children attending) have not influenced their assessments to any significant degree.Key words; Parents? expectations, secondary education targets, education.
Collections