A comparative study on cultural elements in two sets of elt course books published in the 1980s and the 2000s
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 1980 ve 2000'li yıllarda yayımlanan iki İngilizce ders kitabı serisindeki kültürel öğeleri araştırmak ve karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Kitaplar yabancı yayın evleri tarafından ilköğretim ve lise çağındaki öğrencilere yönelik olarak hazırlanmıştır. 1980'li yıllarda yayımlanan ilk setin Türkiye'de yaygın olarak kullanılmıştır. İkinci set Türkiye'deki devlet okullarında ve özel okullarda hala kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı belirlenen kriterleri kullanarak İngilizce ders kitaplarındaki kültürel öğelerin niteliğini ve niceliğini araştırmaktır. İkinci olarak bu çalışma son birkaç on yılda kültürün dil eğitim uygulamalarında yer almaya başlamasıyla değişen uygulamalarla, İngilizce ders kitaplarında hedef dilin kültürünün temsil edilmesi noktasında herhangi bir değişim olup olmadığını ortaya koymayı hedeflemektedir. Bunu anlamak için araştırmacı dokuz farklı kategoriyle çalışmaya koyulmuştur. a) sosyal kimlik ve sosyal gruplar, b) sosyal etkileşim, c) inanç ve davranış ç) sosyo-politik kurumlar d) sosyalleşme ve yaşam döngüsü e) milli tarih f) milli coğrafya g) milli kültürel miras h) stereotipler ve ulusal kimlik. Elde edilen bilgiler hem nitelik hem de nicelik açısından analiz edilmiştir. Analizin sonuçları iki ders kitabının kültürü ele alma açısından ciddi farklılıklar gösterdiğini ortaya koymuştur. 1980'lerde yayımlanan İngilizce ders kitabı serisi İngilizcenin ana dil olarak konuşulmadığı diğer ülkelerin kültürlerini göz ardı ederken, 2000'li yıllarda basılan kitap serisi her yönden çok kültürlü bir bakış açısını benimsemiştir. Bu setin ünitelerinde daha küresel konulara yoğunlaşılmıştır. Bununla birlikte, 2000'li yıllarda basılan kitabın ana dili İngilizce olan ülkelerin kültürel yönünü tamamen gözardı ettiğini de söylemek doğru olmaz. İki kitap serisinin karşılaştırmalı çalışmasıyla açık bir şekilde gözlemlenmiştir ki İngilizce ders kitaplarında kültürün temsil edilmesindeki değişiklik, iki kültürlü ders kitaplarını çok kültürlü hale getirmiştir. This study has been carried out in an attempt to investigate and compare the cultural elements of two course book sets published in the 1980s and the 2000s. These two sets have been designed by foreign publishers for young learners of English. The first set published in the 1980s was widely used in Turkey. The second set is still used by public and private schools in Turkey. The aim of the study is to investigate the quantity and the quality of cultural elements in EFL course books by using the selected criteria. Secondly, it aims to find out whether there have been any changes in representation of the cultural elements for the past few decades with the changing practices in incorporating culture into the language teaching practices. To find out these, the researcher set out with nine different categories: a) social identity and social groups, b) social interaction c) belief and behavior d) socio-political institutions e) socialization and life-cycle f) national history g) national geography h) national cultural heritage i) stereotypes and national identity. The information has been analyzed both quantitatively and qualitatively. The results of the analysis indicated that the two sets of course books differ in the way they deal with the culture. While the first set of books published in the 1980s disregards the culture of the other countries where English is not spoken as the native language, the second set of books published in the 2000s has adopted a multi-cultural perspective in all aspects. It focuses on more global issues in the units. However, it does not mean that the latter totally disregards the cultural aspect of the countries whose native language is English. It is clearly observed upon the comparative study of the two sets of books that the change in the representation of culture in English course books has transformed the bicultural course books into multicultural ones.
Collections