Baskı ve yoksunlukların batı resim sanatına ve sanatçılarına etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Batı Resim Sanatı`nın, sanatçılarının ve diğer aydınların çoğunlukla var olmasını hayal ettiği barış, refah, özgürlük, bağımsızlık, eşitlik ve çağdaşlık gibi kavramların olmadığı dönemler, durumlar ve sanatçıların içinde bulunduğu fiziksel, zihinsel, duygusal, maddi yoksunluklar ironik bir biçimde sanatı beslemiştir. Bu tür durumların sanata yansıması, derinlik, anlam ve duygu yoğunluğu içeren yapıtlar olmuştur. Baskı ve yoksunluklar yüzünden sıkıntılar ve acılar yaşayan her bireyin farklı bir dışavurum şekli olmuştur. Ressamların dışavurumları ve mücadeleleri ise yaptıkları resimlerle olmuştur. Yaşadığı dönem, toplum ve kendi hayatı içinde refah ve mutluluk içinde yaşamış önemli ressamlar ve sanatsal değeri yüksek yapıtları olsa da, baskı ve yoksunlukları tecrübe eden ressamların elinden çıkma yapıtların derinliğine, duygusal yoğunluğuna ve ilericiliğine sahip olamamışlardır. Baskı ve yoksunluklar, ressamların sanata bakışlarını değiştirmiş, sanatsal dönemlerin şekillenmesinde etkili olduğu gibi aynı zamanda olasılıkla hiç ressam olmayacak kişileri de resme yönlendirmiştir. Bu sayede hiç ortaya çıkmayacak potansiyel yetenekler ve onların yapıtları var olabilmiş, sanat mirasına zenginlik katmışlardır.Pablo Picasso'nun `Guernica`sı, Francisco Goya'nın `3 Mayıs 1808`i, Eugène Delacroix'nın `Halka Yol Gösteren Özgürlük`ü, Frida Kahlo'nun `İki Frida`sı gibi bazı önemli başyapıtların oluşmasında başlıca etken ressamların tecrübe ettiği baskı ve yoksunluklar olmuştur.Bu tezde varsayımsal yöntemle, örneklemler üzerinden baskıların, yasakların ve bazı yoksunlukların `Batı Resim Sanatı` yapıtlarına ve sanatçılarına yansımaları ve ne şekilde etki ettiği konu alınmıştır. The periods and situations not dominated by concepts such as peace, welfare, freedom, independence, equality and modernity that generally artists of western painting art and other intellectuals longed for and physical, mental, emotional and pecuniary deficiencies have ironically supported art. These circumstances having an impact on art made restoration of profoundness, sense and emotional density in terms of works of art. Each individual going through a period of distress and pains based on constraint and deficiencies has a different way of expressing himself. Painters' way of expressing and their struggle are reflected o their art, paintings. Even if painters who lived in prosperity and happiness when considered the period they're living in, the society and their personal life, have arts with high artistic value, they weren't able to reach the profoundness, emotional density and modernism contained in works of art formed by painters having experimented constraint and deficiencies.Constraints and deficiencies has not only changed painters' artistic point of views, but also had a great impact on the formation of artistic periods and made people with no interest to art canalized to painting. Thus potential talents with no hope to become apparent and their works of art existed and increased the richness of the world of art.Constraint and deficiencies experimented by main dominant artists had an effect on the creation of some important master pieces like `Guernica` of Pablo Picasso, `May 3 1808` by Francisco Goya `Liberty Leading The People` by Eugène Delacroix and `Two Fridas` by Frida Kahlo.In this thesis written with presumptive method and samplings how constraints, prohibitions and some deficiencies affected `Western Painting Art Works and artists and their reflection on these works and artists are clarified.
Collections