Okul öncesi kurumuna devam eden 5 yaş grubu çocukların saldırganlık eğilimleri üzerinde anne baba tutumu etkisinin psikanalitik kuram çerçevesinde incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma çocuklarda sıklıkla tekrarlanan uyumsuz, otorite figürlerine karşı gelen, yetişkinlere ve akranlarına karşı sergilenen sözel ve fiziksel saldırgan davranışların ruhsal nedenlerini anlamayı amaçlamaktadır. Bu çalışmada saldırgan eğilimler aile görüşmeleri, okul ortamında gerçekleştirilen gözlemler (oyun ve çizim çalışmaları) ve takip süreci ile bir araya getirilerek psikanalitik kuram çerçevesinde ele alınmıştır. Bu çocuklar isteklerine ve davranışlarına getirilen engellemeler karşısında verdikleri tepkiler sebebiyle sosyal ilişkilerinde sıkıntı yaşamaktadırlar. Psikanalitik literatürde bu tür davranışsal sorunlar, ruhsal yapılanmanın en önemli yapıtaşlarından birini temsil eden ödipal dönemde yaşanmakta olan aksaklıklar ile ilişkilendirilmektedir. Bu bilgi çalışmamızın temelini oluşturmaktadır. Araştırma süresi boyunca nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmış, elde edilen bilgiler içerik analizi ile değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bu değerlendirmeler sonucunda çocuğun gelişimi üzerinde ebeveyn tutumlarına bağlı olarak dürtülerin kontrolü, çocuksu yetersizliği, otoritenin yasaklarını ve ebeveynin gücünü kabul etme gibi ödipal döneme ait unsurların yapılandırıcı bir şekilde ilerleyemediği görülmüştür. This study aims to find out the psychological reasons behind frequently observed maladjusted, verbal and physical aggressive behaviors on children performed towards authority figures and against adults and peers. In this study, combined with family interviews, observations conducted in school environment (plays and drawing activities), and follow-up process, aggressive tendencies are covered around the frame of psychoanalytic theory. These children have difficulties in their social relations due to the way they react to impediments against their demands and behaviors. In psychoanalytic literature, these sorts of behavior disorders are related to the problems experienced in the Oedipal age which presents one of the most important elements of psychological development. This information forms the basis of our study. Throughout the research process, descriptive research methods are used and collected data are endeavored to be evaluated by using content analysis. As a result of these evaluations, it is observed/seen that the factors belonging to the oedipal age such as control of the stimulus, incompetence in childhood, accepting the prohibitions of authority and the power of adults do not manage to proceed constructively.
Collections