Politainment (Eğlenceli siyaset) kavramı bağlamında Türkiye`de siyasal seçim kampanyalarının analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, 1950'lerden itibaren ABD'de başlayan ve ardından Avrupa'da benzer uygulamalarının gözlemlendiği `Amerikanvari` siyasal seçim kampanyalarının, Türk siyasi yaşamındaki izleri araştırılmaktadır. Türkiye'de çok partili siyasal sisteme geçilmesinin getirdiği rekabet ortamıyla birlikte, siyasetin değişim ve dönüşümü `Politainment` (eğlenceli siyaset) kavramı ile açıklanmaya çalışılmaktadır. Türkiye'de toplumun her katmanında kitle iletişim araçları vasıtasıyla ortak bir arzu nesnesi haline gelen eğlence arayışının siyasi arenadaki rolünün giderek arttığı savının ispatı amaçlanmaktadır. This thesisis comprised of a comprehensive study regarding the effects on Turkish political life of the `American style` political campaigns which started in the 1950's and subsequently the similar types of campaigns that also spread throughout Europe. It intends to clarify the changes observed in Turkish political life as a consequence of the competitive environment created upon transition to a multi-party system, in correlation with `Politainment` (a concept that refers to politics combined with entertainment). It also aims to verify the argument that the political role of the pursuit for entertainment, which became a collective requirement through mass media at all levels of the Turkish community, has shown to be a trend that continues to strengthen.
Collections