Felsefi danışmanlık ve Nermi Uygur`un felsefi söylemi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında felsefi danışmanlığa ilişkin mevcut kuramsal çerçeve ve uygulamalar ele alınmış ve bunalım kavramı Uygur'un felsefi söyleminde yer aldığı haliyle felsefi danışmanlıkla ilişkilendirilmiştir. Ayrıca, felsefi danışmanlığın gelişmesi ve varlığını sürdürebilmesi adına, felsefi danışmanlığı psikolojik danışmanlık ve psikoterapiden farklı kılan önemli özelliklerin ortaya konması ve özellikle felsefi danışmanlık için onu psikoterapiden ayıran bir uygulama alanının tanımlanmasının, felsefi danışmanlara alanları için güçlü bir kuramsal çerçeve çizmelerine yardım edeceğini göstermek amacıyla felsefi danışmanlık psikolojik danışmanlık ve psikoterapi ile karşılaştırılmıştır. Tez, felsefi danışmanlıkla Nermi Uygur'un bunalım kavramı arasında iki temel benzerlik olduğu savını ileri sürmektedir. Öncelikle, bunalım kavramı, Uygur'un söylemindeki haliyle felsefi danışmanların alanlarını psikolojik danışmanlık ve psikoterapiden ayırmak için önerdikleri dünya görüşü, ilk ilkeler veya yaşam soruları gibi kavramlarla paralellikler içerir. İkinci olarak, Uygur'un bunalımdan önceki yaşamından düşünceleri kullanmak yerine, felsefi düşünüm yoluyla bunların ötesine geçerek, yeni bir felsefi anlamaya ulaştığı (Bunalımdan Yaşama Kültürü) ve bir felsefi danışmanın danışana bunalımlarıyla baş etmesine yardım ettiği gibi bunalımıyla nasıl başa çıkabildiği süreci imler. Tez, Nermi Uygur'un `psikolojik etkilerden uzak` bunalım kavramının ve bununla baş etme yönteminin felsefi danışmanlara alanları için güçlü bir kuramsal çerçeve oluşturmalarına yardım ederek bu yeni felsefe yapma biçimine önemli katkılar yapacağını ileri sürmektedir.Anahtar Kelimeler: felsefi danışmanlık, psikolojik danışmanlık, Nermi Uygur, bunalım, dünya görüşü, yeni felsefi anlama This dissertation gives both the existing theoretical conceptions of philosophical counseling and accounts of its practice and relates the concept of crisis in Uygur's philosophical discourse to philosophical counseling. It also compares philosophical counseling with psychological counseling and psychotherapy to point out that, in order for the philosophical counseling to survive and develop, the essential features distinguishing philosophical counseling from psychological counseling and psychotherapy are to be addressed and this attempt to define the domain of philosophical counseling, especially distinguishing it from psychotherapy will certainly help philosophical counselors establish a strong underlying theoretical framework for their field. It then presents and defends that there are two fundamental similarities between the conception of philosophical understanding found in Philosophical Counseling and that which is found in Nermi Uygur's philosophical discourse. First, Uygur's conception of crisis is fundamentally similar to the concepts, worldview, first principle or life questions, which have been proposed by the philosophical counselors to distinguish their field from psychological counseling and psychotherapy. Second, how Uygur managed to overcome his crisis and reach a new philosophical understanding (From Crisis to Culture of Living ) not by using thoughts and other materials from his previous life, but by going beyond them through philosophical reflection indicates the process through which crisis arise, and the way a philosophical counselor may help a person in dealing with them. This dissertation suggests that Nermi Uygur's conception of crisis with its `psychological effects-free` features and the way he overcame it can make a profound contribution to this fledging form of philosophy, helping philosophical counselors establish a strong underlying theoretical framework for it.Key Words: philosophical counseling, psychological counseling, Nermi Uygur, crisis, worldview, new philosophical understanding
Collections