Hannah Arendt`te dünya kavramı ve Amor Mundi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hannah Arendt, çağımız felsefesinin önde gelen siyaset felsefecilerinden biri olarak kabul edilmektedir. Onun insanlık durumuyla ilgili kavramları ve ayrımları, örneğin kamu alanı ve özel alan, doğarlık ve çoğulluk, vita activa ve vita contemplativa ve özellikle iş, emek, eylem gibi insani etkinlikler, felsefesinin temel unsurları olarak görülmektedir. Ancak, Arendt'in siyaset felsefesi incelenirken, dikkate alınması gereken, gözden kaçan önemli bir kavram daha vardır.Arendt'in siyaset felsefesinde gözden kaçan bu kavram, amor mundi/dünya sevgisidir. Oysa, dünya kavramıyla bağlantılı olarak amor mundi, Arendt'in siyasi düşüncesinde, üstü kapalı bir merkeziyete sahiptir. Onun çalışmalarının, özellikle de Augustinus'ta sevginin anlamı üzerine hazırladığı doktora tezi Love and Saint Augustine'in ayrıntılı bir incelemesi yoluyla, onun felsefesindeki, siyaset, dünya ve aşk kavramları arasında göz ardı edilmiş karışık bağlantılar açığa çıkar.Bu tez, 1928 yılında yazdığı doktora tezinden, tamamlanmamış son eseri The Life of the Mind'a kadar Hannah Arendt'in düşüncesinde, sevgi, siyaset, dünya kavramlarını ve bu kavramların üç yönlü ilişkisini inceler. Bu tezin iddiası, Arendt'in amor mundi, dünya ve siyaset kavramsallaştırmalarının birbirini tamamladığı ve Arendt'in siyaset feslefesini tam anlamıyla kavramak için bu kavramların bir bütün olarak düşünülmesi gerektiğidir. Hannah Arendt is considered to be one of the most prominent political philosophers of our age. Her concepts and distinctions regarding the human condition, for instance, public realm and private realm, natality and plurality, vita activa and vita contemplativa and particularly human activites as work, labor and action are regarded as the central elements of her philosophy. However, there is one more highly significant but mostly overlooked concept that need to be taken into consideration while reading Arendt's political philosophy. That concept which, albeit its centrality in Arendt's philosophy, does not seem to have received the attention it deserves is amor mundi/ love of the world. A meticilous reading of her works and especially her doctoral dissertation on the meaning of love in Augustine, Love and Saint Augustine, clearly reveals the often neglected complicated connections between politics and the concepts of love and world in her philosophy.This dissertation examines the concepts of the world, love, politics and their trilateral relationships in the thought of Hannah Arendt tracing them all the way from her dissertation (1928) to her last, incomplete and posthumously published work The Life of the Mind. The central claim of this dissertation is that Arendt's conceptualization of amor mundi, world and politics complete one another and that to properly comprehend her political philosophy, these concepts must be considered as a whole.
Collections