Hizmet sektöründe insan kaynakları süreçlerinin ve kurum içi iletişimin yönetici gelişimindeki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnsan kaynakları bölümleri ortaya çıktıkları ve personel yönetimi başlığını aldıkları zamandan bu yana çok büyük değişimler ve gelişimler geçirmişlerdir. Bu değişimlerde ekonomik yapılarda ortaya çıkan gelişimlerin ve değişimler sonucunda ortaya ihtiyaçların çok etkisi vardır. Emek yoğun dönemlerden, sanayileşme dönemine, sanayi döneminden bilgi çağına geçişlerde çalışanların yapısı da büyük oranda değişmiştir. Bilgi çağına geçişle birlikte bilginin ve dolayısıyla kalifiye insan gücünün ekonomik rekabetteki önemi çok artmıştır. Rekabetin artmasıyla birlikte kurumlar iyi çalışanlarını ellerinde tutmak çeşitli motivasyon ve gelişim yöntemleri arayışına girmiştir. Yönetici gelişim programları ve kurum içi iletişimin geliştirilmesi bu yöntemler içerisinde en öne çıkan başlıklardır. Kalifiye çalışanlar bir kariyer ve gelişim planı görmek isterken, bir yandan da kuruma olan aidiyetlerinin azalmaması için kurum hakkındaki bilgileri gecikme olmadan almak istemektedirler. Türkiye'de insan kaynakları bütün bu gelişimlere rağmen elle tutulabilir herhangi bir rakamsal kar sağlamadığı için bazı kurumlar açısından halen çok değerli görülmemektedir. Türkiye'nin hizmet sektöründe (perakende, sağlık, eğitim, bankacılık ve ağırlama) bulunan değişik sermaye yapılarına sahip 85 kurumun katılımıyla gerçekleşen anket de yaklaşık bu sonucu göstermiştir. Yönetim anlaşmalı kurumlar ve eğitim seviyesi yüksek yöneticiler insan kaynakları ve kurum içi iletişimin önemini kabul ederken, yerel işletmeler ve eğitim seviyesi düşük yöneticiler bu önemi kabul etmemektedir. Anahtar Kelimeler: İnsan Kaynakları, Kurum İçi İletişim, Yönetici Gelişimi, Hizmet Sektörü. Since the time they emerged and got the title as personnel management, Human Resources departments have undergone major changes and developments. The development in the economic structure and the needs emerged as a result of these changes have a major impact on these this changes evolution. The structure of employees has changed considerably during the transition from labor intensive period to the period of industrialization and from the period of industrialization to the information age. With the transition to the information age the importance on the economic competitiveness of skilled manpower and knowledge has increased.With the increase of competition for talent, companies have started to seek various methods of motivation and development in order to keep good employees in their companies. Talent acquisition and retention programs and the development of internal communication are the topics which becomes prominent among these methods. While qualified employees very keen on to see their personal career plans, they also have to be nourished with the internal information promptly not to loose their loyalty to the company.Despite all these developments, human resources still is not seen very valuable by some institutions in Turkey since it does not provide any numerical profits. The survey took place with the participation of 85 institutions in Turkey's services sector (retail, healthcare, education, banking and entertainment) with different capital structures also showed about roughly this result. While management contracted companies and executives with high level of education recognize the importance of the human resources and communication within the institutions, local businesses and low level of education administrators do not accept this matter the strategic value of human resources. Key Words: Human Resources, Internal Communication, Talent Acquisition, Service Industry
Collections