Eğitim kurumlarındaki liderlerin yönetilenler üzerindeki motivasyonunun incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Eğitim kurumlarında liderlik, özellikle son yıllarda üzerinde çok çalışma yapılan bir konu olup, okul yöneticilerinin liderlik vasıflarının artmasının eğitim kurumlarında çalışanlara pek çok katkısı olduğunun altı çizilmektedir. Yine eğitim kurumlarında öğretmenlerin motivasyon düzeylerinin yüksek olması, verilen eğitimin kalitesini arttırmada önemli bir etken olarak görülmektedir. Öte yandan liderlik ile motivasyon arasında literatürdeki mevcut çalışmalar incelendiğinde, henüz yeterli çalışmanın olmadığı görülmektedir. Verilen hizmet içi eğitimlerde bu konulara yeteri kadar yer verilmemesi de bunun göstergesidir. Bu nedenle yapılan bu çalışmada, eğitim kurumlarındaki yöneticilerin liderlik algısının, çalışanların motivasyonu üzerindeki etkileri incelenmiştir. Bu çalışmada, 2014-2015 Eğitim Öğretim yılında, Kadıköy İlçesinde çeşitli ilk ve ortaokullarda görev yapan (n=192) öğretmenler üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Ankette öğretmenlere motivasyon düzeylerini ve yöneticilerinin liderlik algısını ölçen ölçekler uygulanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, öğretmenlerin cinsiyet, öğrenim durumu, yaş, aylık gelir, medeni durum ve mesleki deneyimlerinin motivasyon düzeylerine göre yöneticilerinin liderlik düzeyi algısı arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlemlenmemiştir (p>0,05). Diğer taraftan liderlik ile içsel motivasyon ve toplam motivasyon düzeyleri arsında istatistiksel olarak anlamlı ilişki gözlemlenmiştir (p<0,05). Okul yöneticilerinin liderlik vasıflarının arttırılmasının, öğretmenlerin motivasyon düzeylerini arttıracağı ifade edilebilir. Leadership in education organizations is a topic on which recently there are many researches focusing on, and it is underlined that increasing leadership skills of school managers have many advantages to workers at education organizations. In addition, high motivation level of teachers in education organization is seen an important factor to increase quality of education. On the other hand, it is seen that there have not been enough research, examining researches on relationship between leadership and motivation. The fact that there has not been enough places for leadership in in-service training is an indicator of this argument. For this reason, effects of leadership perceiving of managers at education organizations on worker motivation is examined in this research. In this research, survey was applied to (n=192) teachers working different primary and secondary schools in Kadıköy Province in 2014-2015 education year. In the survey, scales measuring motivation levels and leadership of manager perceiving were applied to teachers.According to results of the study, there were not statistically significant differences of leadership of manager perceiving based on gender, education level, age, monthly income, marital status and experience levels with motivation levels (p<0,05). On the other hand, statistically significant correlations were observed between leadership, inside motivation and total motivation points (p<0,05). It may be argued that increasing leadership skills of school managers may increase motivation levels of teachers.
Collections