Dış ticarette iş geliştirme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkeler sahip oldukları doğal kaynaklar, iş gücü, teknoloji, sanayi gibi unsurlar bakımından birbirlerinden farklıdır. Bu farklılıklardan dolayı her ürün her ülkede üretilemezken, üretilen ülkelerde de ürünler arasında fiyat, kalite, miktar gibi farklılıklar olmaktadır. Bundan dolayı ülkeler birbirlerine ihtiyaç duyarlar ve bu durum da karşımıza dış ticaretin gerekliliğini çıkartır. Her anlamda sınırların kalktığı, globalleşmenin hızla arttığı dünyamızda büyük şirketler artık sadece iç piyasa ile değil, yurt dışındaki piyasalarda da var olmak ve oralardaki şirketlerle de rekabet etmek zorundadırlar. Gerek maliyetlerin düşürülmesinde, gerekse daha geniş kitlelere ulaşabilmek için teknolojinin gelişimi çok önemlidir. Bir çok firma teknolojik gelişimin sunduğu imkanları rekabet unsuru olarak kullanmaktadır. Her ne kadar yeni teknolojilerin pazarlamada önemi ve kullanım alanı günden güne artsa da geleneksel pazarlama yöntemleri de hala kullanılmaktadır. Bu çalışmada dış ticaretin önemi, geleneksel iş geliştirme, pazarlama yöntemleri ve yeni teknolojik yöntemler anlatılacak ve uygulama kısmında bir dış ticaret firması incelenerek ithalat ve ihracatta çalışma şekilleri incelenecek. Yeni teknolojik yöntemlerin hangi iş geliştirme faaliyetlerinde kullanıldığı ve bazı geleneksel yöntemlerin tercih sebepleri araştırılacaktır. Şirketlerin iç ve dış pazarlarda başarılı olabilmeleri için hangi yöntemleri kullanmaları gerektiği ortaya konulmaya çalışılacaktır. Literatürdeki bilgilerin uygulamada nasıl kullanıldığı anlatılacaktır. Countries might differ from each other considering the following criteria (in terms of quantity and quality); natural resources, workforce (labor force),technology, industry etc. Hereby the manufacturing plants and related productions among countries might show severe variances; outputs (products) and inputs are correlated appropriately regarding with price, quality, quantity etc. That is why countries need to interact with each other in continuous manner where all these interactions are referred as Trading. As the liberal economy has been almost accepted globally, the trading logic has also been altered in which the competitions among the international companies have been increased to unprecedented levels. That is why technological advances play a key role in rival situations; i.e. to increase the quantity and quality of throughputs or to drop down the manufacturing/processing costs to more profitable levels (by spending some money on technology investments and/or researches). This study has focused not only on traditional marketing methods but also on innovative marketing methods which are utilising the niche technologies. Both methodologies are briefly mentioned but the concentration would be on the impacts of technological advancements. To reveal the facts, a case study would be done just by analysing its trading statistics for imports/exports. And finally, the goal is to pinpoint the required action items (for trading companies) to be more competitive in the global markets.
Collections