Siyasal halkla ilişkiler uygulamalarının seçmen oy verme davranışı üzerinde etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüz yılda, teknolojinin ilerleyişi, kitle iletişim araçlarının gün geçtikçe bilgiyi daha hızlı bir şekilde iletir hale gelmesi, seçmenleri siyaset içinde eskisine göre daha aktif konuma geçirmiştir. Bu durum siyasal iletişim anlayışını, dolayısıyla siyasal halkla ilişkiler anlayışını da doğru orantılı şekilde etkilemiştir. Siyasal iletişim, siyasal kurumların ve kişiliklerin sadece seçim dönemi ihtiyaç duydukları kampanyaları olmaktan çıkarak, siyasi yaşamlarını sürdürdükleri her anda ihtiyaç duydukları bir olgu haline gelmiştir. Dolaysıyla siyasal halkla ilişkilerin, siyasal iletişim içerisindeki yeri ve önemi yadsınamaz bir gerçek olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı siyasal iletişim çatısı altında çok önemli bir yer tutan siyasal halkla ilişkiler kavramının seçmen oy verme davranışını nasıl etkilediğini mevcut literatürde yer alan sosyolojik oy verme yaklaşımı, psikolojik oy verme yaklaşımı, rasyonel oy vereme yaklaşımı, konuya oy verme yaklaşımı ve ideolojik oy yaklaşımı doğrultusunda ortaya koymaktır. Siyasal halkla ilişkiler uygulamalarının seçmen oy verme davranışını nasıl etkilediğini ortaya koymak amaçlı gerçekleştirilen araştırmada kantitatif araştırma yöntemlerinden anket yöntemi kullanılmıştır. Advancement of 21st century technology, fast information transmission of media mass activated the voters in politic life compared to back. This situation affected the communication manner in a directly proportional way. Politic communication has continued its importance not only during the process of voting season that they need, but also it has become an important fact they need when they proceed their political lives. Hence, the relationship of political public has been witnessed as incontrovertible facts in the communication. This study aims that the factor of politic public relations that have a great role in the frame of public communication how affect the behavior of voting of voters, approach of sociological voting, psychological voting, rational voting, voting for the subject, ideological voting center in line with those concerns. In the light of this study, from quantitative data methods, survey method has been used in order to reveal how the implementations of political public relations affect the behavior of voting.
Collections