Oryantalizm üzerinden Avrupa ve Uzak Doğu filmlerinin analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yüzlerce yıldır kültürün güçlü varlığı insanın doğayla olan bağının önüneve insan bilincini ikiye ayırmıştır. Bu ikiliğin Küreselleşme söz konusuolduğunda Doğu-Batı çatışmasına dönüşmesiyse insanlığın kollektif bilincine geridöndürülemez bir darbe vurmuştur. Dünyayı kültürel anlamda yaratılanmanipülasyonlarla yöneten Emperyalist güçlerin Oryantalist söylemi her alandaolduğu gibi medyada da karşılığını bulmaktadır.Tezde bu manipülasyonların anlamsızlığını ve geçersizliğini gözler önünesermek için estetik seviyeleri birbirine çok yakın olan iki Avrupa ve iki Uzak Doğufilmi kültürel anlamda analiz edilmiş ve insanlık kültürünün benzerlikleribulgulanmıştır.Giriş bölümünde tezin alt yapısı açıklandıktan sonra Oryantalizm farklıyönleriyle ve dönemleriyle açıklanmış ve kavramın genel yapısına açıklıkgetirilmiştir. Edward Said başta olmak üzere bir çok farklı araştırmacının bakışaçıları dile getirilmiştir. Oryantalizm'den sonra öyküsel bir incelemenin yapılabilmesiiçin Yunan paganizm'i merkeze konularak tasarlanmış analiz yöntemleri incelenmişve ardından estetik altyapıyı kurgulamak için Avrupalı yazar ve filozoflarıngörüşlerine yer verilmiştir.Son olarak filmler bu bahsedilen kültürel altyapı ile Oryantalizm'e göndermeyapılarak analiz edilmiş ve Kavram'ın Doğu'ya yönlendirdiği temalar Batı'da, Batı'yaait olduğu savunulan temalarda Doğu'da tespit edilmiştir.Oryantalizm'in sinema eserleri üzerinden incelenmesinin sonucunda, kültürelve estetik ögelerin empoze edilen fikirlerin aksi bir yapıya sahip olduğu varsayılabilir.Anahtar Kelimeler; Oryantalizm, Sinema, Avrupa, Uzak Doğu, Edward Said For centuries, strong existance of culture has prevented the humans‟connection with the nature and seperated the human consciousness. Thisdichotomy has turned into East-West conflict when it comes to Globalisation andmade an irreversible impact on collective consciousness. The Imperialist forces thathas been ruling the world with culturally created manipulations had some Orientalistdiscourse which has some effect on media like everything else.In the thesis, these manipulations meaningless and invalid form has beenshown by the cultural analysis of two European and two Far Eastern movies that isaesthetically equal as much as possible and cultural similarities has been found.In the introduction, after explaining the substructure of Thesis, Orientalismhas been explained in different angles and periods, also concept is tried to beclarified. A lot of different researchers‟ ideas, especially Edward Said‟s have beenmentioned. To make a narrative analyze of the movies after Orientalism, someresearch methods has been examined with Greek paganism on the center. Afterthat some European philosophers‟ views were mentioned to create the aestheticalsubstructure.Finally, movies have been analyzed with the cultural substructure that wasmentioned. Also the themes that has been oriented to East was found in West andthe themes that has been owned by West was found in East.As a result of Orientalism‟s examination over movies‟ analysis, It can beassumed that movies has an opposite cultural and aesthetical structure which hasbeen tried to be imposed by the concept.Key Words; Orientalism, Cinema, Europe, Far East, Edward Said
Collections