Tüketim kültürü bağlamında televizyonda realite şov programlarına bir örnek Evim Şahane programı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde televizyon, günlük yaşamımızın vazgeçilmez bir parçası halinegelmiştir. Popüler kültür ve tüketim toplumunun değişken ve dinamik yapısınınişlevselliğinin en çok belirginleştiği televizyon programlarından realite şovlar,televizyonun hem prime-time hem de gündüz kuşağında yer almaktadırlar. Buçalışmada, ilk televizyon program yapımlarından başlayarak realite şovlarıngünümüze uzanan geçmişi, evinimi ve tüketim kültürüne katkılarının neler olduğutartışılmıştır.Bu çalışma ile sıradan insanların katılımcılığı sağlanarak realite şovprogramları aracılığıyla aktarılan televizyon gerçekliğinin, ihtiyaçların yenidenbelirlenmesi ve tüketim kültürü oluşturmada popüler kültürün katkısı araştırılmıştır.Realite şov programları ile kodlanan kültür, egemen söylem aracılığı ile yeniden inşaolmaktadır. Medya aracılığı ile oluşturulan algı, tüketim kültürü bağlamında aktif birrol oluşturmaktadır.Bu bağlamda çalışmanın amacı; realite şov program türünün izleyicileridönemsel tüketim ürünlerini popülerleştirip, tüketim kültürü yaratarak etkilemeyeçalıştıkları bir program türü olduğunu ortaya koymaktır. Çalışmada, Türkiye'deyayınlanan realite şov programları aracılığı ile tüketimle özdeş birey yaratmanoktasında gerçeklik olgusunun kullanımı, popüler kültürün tüketim ihtiyaçlarınınyeniden üretimi araştırılacaktır Araştırmada bir medya kuruluşu olan Kanal D'deyayınlanan `Evim Şahane` programının üçüncü sezonu örnek olarak seçilmiştir.Araştırmada verilerin analizinde içerik ve söylem çözümlemesi yöntemlerindenyararlanılmıştır. Böylece medya aracılığı ile kodlanan egemenin söyleminin realiteşovlardaki kullanımı, tüketim ürünlerinden mobilyanın programın anlatı özellikleriile popüler olan ve gereksinim duyulan bir tüketim eşyası kılındığı incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Realite Şovlar, Tüketim kültürü, Popüler Kültür, TelevizyonGerçekliği, İhtiyaçların yeniden üretimi. Nowadays, television has an inevitable impact on people's daily lives. Aboveall the television programmes, clarifying the variable and dynamic structure ofpopular culture and consumption society, reality shows have been televised bothwithin prime-time and daytime. In this study, starting from the first televisionprogramme, reaching to our present time, the differentiation of the reality shows andcontribution to consumption culture are discussed.By this study, providing participation of the ordinary people, the contributionof the popular culture for creating consumption culture and redetermining the needsof people are analyzed by the transmission of the television reality through realityshow programmes. The culture coded by reality show programmes, creates illusionof happiness within the reality produced by media; further more, this illusionidentifies the consumption style of the audiences with their identities. It is thoughtthat the more they consume, the better their status in life will be.Within this context, this study aims to analyse the reproduction of theconsumption needs within the popular culture by using reality and to identify themethods for creating individuals identical with consumption by reality showprogrammes in Turkey. By this study, third season of the `Evim Şahane`programme, is chosen as an example for the reality show programmes being featuredin Kanal D; moreover, withing the analysis of the datas, literature search, content anddiscourse analysis methods are used. Consequently, the dominant discourse used inreality shows, coded by the mainstream media and by a television programme, howfurniture as one of the consumption products becomes popular and a neededconsumption tool, is studiedKey words: reality shows, consumption culture, popular culture, television reality,reproduction of the needs.
Collections