Üniversite 1. sınıf öğrencileri ile ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin ahlak gelişimlerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ahlak, toplumsallaşma sürecinde kültürü, toplumu ve dolayısıyla gençleri şekillendiren önemli unsurlardan biridir. Bu nedenle Türkiye gibi gelişmekte olan bir ülke için, gençlerin ahlak gelişimini anlamanın önemli olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmanın temel amacı Türkiye'deki farklı yaşlardaki gençlerin ahlak gelişim düzeylerinin karşılaştırılması ve bu düzeylere etki eden unsurların incelenmesidir. Araştırmada İstanbul'un çeşitli üniversitelerinde okuyan 92 öğrenci ve ortaokul 6. sınıfta okuyan 124 öğrenci olmak üzere toplam 216 öğrencinin ahlak gelişim düzeyleri karşılaştırılmıştır.Araştırma verileri iki bölümden oluşan anket yöntemi ile toplanmıştır. Birinci bölümde öğrencilere ait demografik bilgiler alınmıştır. İkinci bölümde ise ahlaki değerlerin incelenebilmesi için öğrencilere `Değerleri Belirleme Testi` uygulanmıştır. Araştırma verileri SPSS 21 paket programı ile incelenmiştir. T testi ile ve tek örneklem t testi uygulanmış ve sonuçları yorumlanmıştır.Araştırma sonuçları ortaokul ve üniversite öğrencilerinin ahlaki gelişim düzeylerinin birbirinden anlamlı düzeyde farklı olduğunu göstermiştir. Ayrıca, araştırmada diğer faktörlerin ahlak gelişim düzeyi üzerindeki etkisini incelerken, yaş aralıklarına göre ahlaki değerlendirmenin önemli olduğu anlaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ahlak Gelişimi, Ahlaki Değerler, Bilişsel Şema Teorisi, Değerlerin Belirlenmesi Testi, Ergenlik ve Gençlik Dönemi Morality is one of the most crucial factors that shape cultures, communities and thus youth in the process of socialization. Therefore, the understanding moral development in youth is important for a developing country like Turkey. The main aim of this study is to compare the moral development levels of youth in different ages and analyse the factors that influence these levels. In the study, the moral development levels of 216 students, 92 in various Universities and 124 in the 6th grade from various Secondary schools in Istanbul, were compared.Research data was gathered by the survey method, which consisted of two sections. In the first section, the Demographic information of the students was gathered. And in the second section, the `Defining Issues Test-DIT` was administered to students in order to assess moral values. Research data was analysed by the SPSS 21 package program. The t-test and the one sample t-test were conducted and the results were interpreted and discussed.The findings of the research showed that the moral development levels of the Secondary school and University students were significantly different. Furthemore, when examining the influence of other factors on moral development, it was found that the moral evaluation according to the ages of the groups was important.Key Words: Moral Development, Moral Values, Cognitive Schema Theory, Defining Issues Test-DIT, Adolescence and Youth Period
Collections